לתרומות לחץ כאן

תביעה בבית משפט אזרחי נגד מעביד שמתעלל בעובד

בס"ד

לכבוד בית הדין

שלום וברכה,

תבעתי בבית משפט יהודי שרוצה לכפות עלי לחזור לעבוד אצלו ובחינם, חושב שאני עבד המשועבד לו . ידיד אמר לי שגם כך אסור בלי אישור של בית דין או לפחות רב אחד.

וביתר פירוט , עבדתי שנים אצל אותו יהודי בתכנון ותכנות לוחות מידע אלקטרוניים לבתי כנסת. הוא לא שילם לי על פי רוב את המשכורת הסמלית שסיכם איתי בטענה שהקופה ריקה, דרש ממני קצב עבודה בלתי אפשרי. עבדתי גם כשהייתי חולה. מאחר ואינני יכול לעבוד בחברת היטק עם כל הדרישות שיש במסגרת כזו (בגלל מגבלות רפואיות) לא התלוננתי העדפתי מעמד של עובד בפני מוסדות ובפני אנשים ואילו לא הייתי עובד לא הייתי מקבל את הכסף שכן קיבלתי וגם הייתי צריך לשלם לביטוח לאומי במשך השנים סכום של כ- 14000 ש"ח. גם
קיוויתי שהמצב ישתנה לטובה.

לפני יותר משנה הגעתי להחלטה שאינני יכול יותר גם עקב בעיות רפואיות נוספות שבאו עלי ואמרתי למעביד שיפסיק לשלם עלי ביטוח לאומי אינני יכול לעבוד יותר והוא הפסיק.

לאחר מכן הוא ביקש מידי פעם לעשות לו השלמות שונות של העבודה, נעניתי כי צריך לעשות טובה ליהודי. אבל הוא לא הסתפק בכך דרש ממני לעבוד יותר מהר גם תבע אותי לדין תורה אצל רב כדי שהרב יורה לי לעבוד יותר מהר.
מאחר שלא חתמתי לא על שטר שאני נמכר לו לעבדות וגם לא חתמתי על חוזה עבודה בכלל ועל אחת כמה וכמה על חוזה שאני חייב לעבוד בשבילו בחינם, ראיתי בזה חוצפה מחוצפת והודעתי לו שיותר אני לא עובד בשבילו. עקב כך התחיל לרדוף אותי להציק לי בצלצולים מסרונים ומכתב ולאיים עלי שיתבע אותי בבית משפט.
התלוננתי נגדו במשטרה ופניתי לעו"ד ולאחר שזה כתב לו מכתב וגם הגיש תביעה נגדו הוא יושב בשקט.
לא ראיתי טעם לדין תורה עם מי שחושב שאני עבד שלו, גם אם הרב היה אומר לו שאיני עבד שלו לא היה שומע לרב וממשיך היה לרדוף אותי.

כעת אם אבטל את התביעה נגדו יתחיל הוא שוב לרדוף אותי ולהציק לי כדי שאשוב לעבוד אצלו (ובחינם).

האם אני טועה ויש בכל זאת לבית הדין יכולת להפעיל שוטרים או כח אחר נגד מי שחושב שאני משועבד לו ?

האם אני צריך לפשוט את הצוואר לשחיטה ובלבד שלא לתבוע בערכאות?

מקווה שכתבתי את כל הנתונים הדרושים, אם לא, אני מוכן להשלים ולהציג גם מסמכים.

תשובה:

יש לפנות לבית דין בהקדם ולהצהיר שאם הוא אכן יחתום על בוררות תסגור את התיק בבית משפט. אין צורך לסגור לאלתר את התיק בבית משפט, שהרי ייתכן שהקונה לא יסכים לדון בבית דין ותצטרך לחזור לבית משפט, אבל אם מועד הדיון קרוב יש לבקש דחיה.

לאחר שחותמים על הסכם בוררות יש לדיינים מעמד חוקי כמו של שופט. ניתן לאשר פסקי דין של בית דין בבית משפט ויש לו תוקף כמו פסקי דין של בית משפט.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל