לתרומות לחץ כאן

על מי מוטלת פרנסת ילדי האשה הראשונה

שלום,
נישואים שניים- האם חלה חובה על הבעל לכלכל את ילדיה של אישתו מנישואים קודמים? האם האישה חייבת לספק לכלכלת הבית עבור ילדיה מנישואים קודמים? בעלי לא מוכן לתת שקל מיותר עבור ילדיי מנישואים קודמים ודורש ממני להשתתף שווה בשווה איתו על הוצאות הבית השוטפות אף על פי שאיני עובדת ומגדלת את ביתנו התינוקת המשותפת בבית עד שתהיה בע"ה בת שנה. יש לציין שאני משלמת את שכר הדירה והארנונה מכספי המזונות שאותם אני מקבלת דרך ביטוח לאומי וכן בסיוע כספי של אבא שלי. בעלי משלם את שאר הוצאות הבית השוטפות פרט להוצאות הקשורות באופן בלעדי לילדיי מנישואי הקודמים (חוגים, הוצאות בת ספר, ביגוד וכ"ו…). ללא קשר להוצאות על ילדיי נראה כי בחישוב הוצאות שותפות של הבית, אני מוציאה כמה מאות שקלים יותר ממנו, ובנוסך מוציאה על צרכיי האישיים כגון טיפוח, נסיעות, ביגוד והנעלה מכספי המזונות של ילדיי. האם זה תקין???

תשובה:

שלום רב,

אם אין הסכם או התחייבות מצד הבעל לפרנס את ילדי האשה מנישואיה הקודמים. אין הוא חייב לפרנסם.

אולם אם את מקבלת סכום של מזונות + כספי סיוע מאביך, את יכולה לנתב אותם לצרכים של ילדייך מהבעל הקודם. בגלל שהחיוב לשלם שכירות הוא מוטל על בעלך, שהרי הוא חייב לך מדור ומזונות האשה, ברמה כפי שנהוג.

אולם בכל זאת הייתי ממליץ לך בכדי שהבית השני שהקמת יעמוד על תילו בשלום ולשלווה ובכבוד הדדי, שבת עם הבעל לשיחה ולהגיע להבנות, ואם צריך תלכי לייעוץ, למען השלום הרוגע והשלווה.

בהצלחה

מקורות:

פרנסת ילד האשה הראשונה, ראה כתובות קא,ב שרק אם הוא מתחייב לזון אותם הוא חייב בכך.

לגבי חיוב מדור ראה שם שו"ע סי' עג.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל