לתרומות לחץ כאן

תיקון טעות בכתובה

שלום רב !
חבר שלי התחתן לא מזמן ולאחר שהוא קרא את הכתובה הוא ראה שהרב רשם את שם אישתו עם שגיאת כתיב כלומר השם העברי שלה הוא אמיתה ( מהמילה אמת ) והוא רשם אמיטה עם האות ט ( אמיטה). החבר שלי ברוב תמימותו ראה את זה ושינה את האות ט של השגיאה לאות ת.
עכשיו בדיעבד הוא מבין שזה לא בסדר אל מה עכשיו עליו לעשות ? מה דינה של כתובה זאת ?

בתודה מראש !!

תשובה:

שלום רב.

אכן לא ראוי לעשות תיקונים בכתובה באופן עצמאי ללא הכוונה של רב. ולכן כרגע הכתובה פסולה משום שיש בתורף (שמות החתן והכלה) מחק. צריכים להחתים את העדים ליד המחק כדי שיקיימו את המחק ובכך יוכשר הכתובה. או לעשות כתובה חדשה.

בהצלחה

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. היקון הוא בכמה מקומות (שכן השם מופיע בכמה מקומות). האם מספיק לרשום בתחתית הכתובה ״ הכל שריר וקיים עם התאריך הנוכחי ולהתחתים את העדים ?
    מאחר ומדובר בכתובה יקרה מאוד ואהובה על הכלה ומנהגה הוא לשים את הכתובה על הקיר בחדר השינה ( אשכנזי).

    תודה רבה על התשובה המהירה.

  2. צריך להחתים את העדים ליד כל תיקון. או שבסוף הכתובה שהעדים יכתוב בשורה זו וזו יש תיקון במילה הזו, וכן הלאה ובסוף שיחתמו העדים שוב

  3. במידה ועושים כתובה חדשה האם חייבים את אותם העדים ואיזה תאריך צריך להיות רשום.
    ועוד האם החתן והכלה צריכים להיות נוכחים בזה ?
    שכן הכתובה כרגע נמצא אצל הורי הכלה הארצות הברית ששם התקיימה החתונה.
    רוב תודות !

  4. אין צורך דווקא בעדים הראשונים. אולם אם רוצים לכתוב את התאריך הראשון. צריכים את העדים הראשונים אם הם זוכרים את הכתובה הראשונה. אולם אם אינם זוכרים או שהם עדים אחרים יש לכתוב את התאריך החדש.
    החתן צריך להיות נוכח. הכלה אין צורך שתהיה נוכחת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל