לתרומות לחץ כאן

יום העצמאות

[iframe http://vod.wgnmedia.com/VOD/vod.php?ID=4095&CS=1 500 375]

הרב מרדכי נויגרשל

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. בילקוט שמעוני נאמר בדיוק ההפך: שהקב"ה מעדיף שנחיה איתו ית' בארץ ישראל, ואפילו אם עמ"י חוטאים ומטמאים אותה. מה לעשות?…
    הרב צבי פסח פראנק זצ"ל השיב כך לשר שרגאי שהיה ממונה על עליית יהודי מורוקו. מר שרגאי הרגיש נקיפות מצפון על כך שהוא הרי מביא יהודים שומרי תו"מ לא"י ואז החילונים משמדים אותם. המכתב של מר שרגאי ידוע ומפורסם ולא קשה להשיג אותו אם אינך מאמין לי. הרב פראנק זצ"ל גם הסכים עם הרה"ר להתיר אפילו תספורת ביוהעצ"מ…
    בנוסף, דומני שהרב טייכטל הי"ד הוכיח בס' אם הבנים שמחה מזה שהארץ אינה מקיאה חילוניים זה 150 שנה- שה' דווקא מרוצה שהם בונים את א"י [למרות הצער האינסופי על חילול השבת והטהרה ה' ישמרנו] והם יחזרו בתשובה כדבעי [אוליי גם גם בזכות הקירוב רחוקים שלנו].
    עם כל הכבוד, אין זה דרכה של תורה להביא רק חלק מהדעות של גדולי ישראל (החלק שכב' הרב מעדיף כנראה). למה שלא תציין את דבריו הנאמנים של הרה"ג משולם ראטה זצ"ל בשו"ת קול מבשר סי' כא שאכן "דעת ר ו ב ג ד ו ל י הרבנים בדורנו הכריזו על יוהעצ"מ לחג שבו אנו צריכים להודות לקב"ה על ישועתנו וחרותנו". [ע"ש, דומני בשורה הרביעית של התשובה. פה הוא מספר עובדה הסטורית, אא"כ תחזיק אותו כמשקר ח"ו, הס מלהזכיר..]
    גם, עם כל טומאת החיי יומיום של הישראלים החילונים של הימים ההם, בעיתון המודיע היתה כותרת בשנת תש"י "שהחיינו וקיימנו והגעינו לזמן הזה!".

    אנא, כב' הרב- תביא לנו את כל האמת.
    בציפייה כנה לתגובת הרב שליט"א,
    בנימין שוורץ

  2. א. הגרצ"פ פרנק לא התיר להסתפר ביום העצמאות, כפי שאמר לי נכדו.
    ב. ספר אם הבנים שמחה אינו תח"י, אבל מה שהבאת משמו תמוה ביותר מי החליט כמה זמן לוקח להקיא את מי שאינו שומר תורתו [בזמן בית ראשון זה לקח כמה מאות שנים].
    ג. בנוגע ל"כמות הרבנים" שהכריזו על יום זה כיום חג זה מבט סובייקטיבי של הגר"מ ראטה

  3. אי אפשר להתעלם ממה שקרה בדורנו אחר אלפי שנות גלות רציחות ושואות הגענו לגאולה פורתא ואף יותר מזה לפחות במובן הפיזי מדינה וצבא ואף בחלק הרוחני יש כאן ריכוז רוחני הכי גדול מאז סורא ופומבדיתא שבבבל אפי' בבית שני שהיה בימה"ק לא היתה גאולה כשרוב רובו הגדול של עם ישראל נשאר בגולה ובארץ מלכו מלכים זרים כהורדוס והיינו תמיד תחת שלטון זר פרס יוון ורומא ובמקדש לא שרתה שכינה עיין אברבנאל בחוקותי וידוע שחזקיהו המלך לא נעשה משיח מפני שלא אמר שירה על נס ההצלה וידוע שבזמן בית שני עשו כמה חגים כעין פורים על כל הצלה וישועה שהיתה להם אלא שבטלו מפני החורבן א"כ ברור שהחרדים לדבר ה' היו צריכים להודות לה' באופן מיוחד ובשמחה בדרך התורה אלא שתמיד ציבור היראים נגרר ומגיב למעשה החילונים הם עושים אנחנו לא וכן לאורך כל הדרך בכל התחומים מה שנקרא חיים בדיעבד והאמת נעדרת

  4. אני אישית אינני חוגג את יום העצמאות ולא אומר הלל, אך מה שכתבת שהמבט של הגר"מ ראטה הוא מבט סובייקטיבי זה לא נכון. גם הרב יואל מסטמאר צווח על זה רבות ואמר על עצמו שהוא היחיד שצווח על זה ואף אחד לא מקשיב לדעתו. וראה בספר קול התור התקופה הגדולה של הרב כשר רשימות שלמות של רבנים שאמרו לומר הלל ביום העצמאות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל