לתרומות לחץ כאן

הלכות בשר בחלב – דיני הרחקות – פרק ג

אכילת בשר ותבשיליו אחר תבשילי גבינה

בשר אחר תבשיל גבינה

יח        מותר לאכול בין בשר בהמה ובין בשר עוף, אחרי אכילת תבשיל של גבינה בין רכה ובין קשה (דהיינו תבשיל פרווה שנתבשל או שהה כ"ד שעות עם גבינה והוציאו ממנו את הגבינה), ואף לנוהגים להמתין אחרי אכילת גבינה ((א"ר או"ח סי' קע"ג סק"ג.)) ובלבד שידיח ידיו ויקנח פיו ((שו"ע ס"ג ובדה"ש סקפ"א.)).

בשר אחרי תבשיל עם מעט גבינה

יט        אם התבשיל היה בו מעט גבינה, אף שנתבאר לעיל שבתבשיל של בשר יש להחמיר להמתין אחריו ו' שעות, בתבשיל של גבינה אינו כן ואף הנוהגים להמתין חצי שעה או שעה אחרי אכילת גבינה, אם אין רק מעט גבינה בתבשיל, אף כשנשארה הגבינה בתבשיל ואפילו היא מורגשת בטעמה מותר לאכול אחריה בשר, ובלבד שיטול ידיו ויקנח פיו, ואם אין הגבינה מורגשת בתבשיל אין צורך אף בקינוח והדחת הפה והידים.

בשר אחר תבשיל עם גבינה קשה

כ          האוכל תבשיל שנתבשל או נאפה עם גבינה קשה, אין צורך בהמתנת שש שעות ומספיק קינוח והדחת הפה והידיים, ((ידי"ה סק"ל ודר"ת סקמ"ג.)), ולכן מה שנהוג להניח על פיצה וכד' גבינה צהובה אף לנוהגים להמתין מלאכול בשר לאחריה שש שעות, במקרה זה יש להקל בהמתנת חצי שעה, ואין צורך להמתין שש שעות.

כא       וי"א שכמו שיש מנהג להמתין שש שעות אחרי אכילת גבינה קשה שלא נתבשלה, כמו כן יש לנהוג ולהמתין אחרי גבינה שנתבשלה ((צהר ח"ה מכתב מהגריש"א.)).

תבשיל בשר אחרי תבשיל גבינה

כב        הבא לאכול תבשיל של בשר אחרי תבשיל של גבינה, זקוק הוא ליטול את ידיו על מנת להוריד את הזוהמה מידיו, אבל אינו צריך קינוח הפה ((שו"ע ס"ג מנח"י ורעק"א.)), ויש המצריכים קינוח והדחת הפה ((א"ר או"ח סי' קע"ג.)). ואם אכל בכף או מזלג ולא נגע בתבשיל בידו אינו צריך נטילת ידים ((בדה"ש סקצ"ה.)).

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *