שאלה:
מה עדיף לעשות כל שבוע עירובי חצרות, ולאכול את החלה וגם הילדים לומדים ורואים את אבא עושה עירובי חצרות ולומדים הלכות. על ידי שמתעניינים, או לערב לשנה שמא שבת אחת ישכח לערב…?
תשובה:
שלום וברכה
המקובל הוא לעשות על חבילת מצות ולהשאיר בבית, כך לא שוכחים וגם כך יש ודאי את השיעור הרצוי, אף שאכן כדבריך יש מעלה מיוחדת לעשיית העירוב כל ערב שבת, ראה ט"ז סי' שסח ס"ק ד, אלא שלא מקפידים על כך כיון שעיקר טעמו מחשש שמא תתעפש הפת, וזה לא כל כך מצוי במצות שלנו. כשמערבים על חלה כל ערב שבת, נהגו לבצוע עליה בסעודת הבוקר, כך הביא הרמ"א סי' שצד סעי' ב, שכיון שנעשתה בה מצוה אחת יעשו בה עוד מצוה אחרת… וכן היה מהגו של האר"י כמובא בשער הכוונות. אמנם בט"ז סי' תקכז נראה שיש לאוכלו בסעודה שלישית.
שבת שלום ומבורך.
בענין אכילת הפת בסעוד שניה או שלישית – האם המדובר בעירובי-חצירות? לא בעירובי-תבשילין?
או גם וגם?
מדובר בעירובי חצרות.
השאר תגובה