לתרומות לחץ כאן

טעות במשכורת של עובדת

שאלה:

שלום כבוד הרב,
אני עובדת באיזה רשת , מספר פעמים נשארתי מעבר לזמן כי היה צורך ולא ביקשתי על כך שכר , עם זאת החודש נתנו לי רבע שעה שלא הייתי בטוחה שמגיעה לי, כלומר אקסטרה רבע שעה בשכר לטובתי, אז אמרתי לבוסית שלי שהיא לא בעלת הרשת אני מניחה אלא, אחראית באיזור מגוריי מהבנתי, אמרתי לה כמה פעמים על זה שאני לא בטוחה שזה מגיע לי ושיורידו את זה, והיא לא הורידה את הרבע שעה הזאת. עם זאת, היו כמה פעמים שנשארתי מעבר לזמן במהלך החודשים האחרונים בלי שביקשתי על כך תשלום (כי הנחתי שהייתי צריכה לצאת בשעה שהם קבעו איתי ושזה כאילו אולי אחריות שלי היה לסיים את הסגירה שמה בזמן, אבל לפעמים זה קשה לסיים בזמן מה שקורה בפועל שהזמן לסיים את הסגירה הוא מועט מאד ויש דברים שצריך לעשות ויש לקוחות לפעמים עד הזמן שאני הייתי אמורה לצאת שמה) . האם זה בסדר אם כך? כי אני מעצמי אמרתי לה כמה פעמים להוריד את הרבע שעה הזאת שלא הייתי בטוחה לגביה והיא השאירה.

תשובה:

שלום וברכה,

כשאת נשארת מעבר לזמן בעבודה מותר לקבל על כך שכר, מבלי לחשב האם זה אשמתך או לא, כיון שהארכת הזמן והעזרה שנתת לתוספת לקוחות היא סיבה מספיקה כדי לקבל שכר.

כשאת מודיעה לממונית עלייך על התוספת, יצאת ידי חובה, ובסמכותה להחליט שלא לחשבן לך את הטעות, כיון שהיא הממונה עלייך למרות שהיא לא הבוסי"ת.

לכן את נקייה מעוון גזל, הן מצד שפעמים אחרות נשארת זמן נוסף, והן בגלל שהממונית עלייך הסכימה להשאיר לך את הטעות.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל