לתרומות לחץ כאן

תביעת נזק בעבודה בבית משפט כאשר יש חברת ביטוח

האם מותר לעובד שנפגע בעבודה (שבר את היד) תוך כדי העבודה וכן המעסיק הודה בכך ולא מכחיש, לתבוע את המעסיק (או יותר נכון את חברת הביטוח של המעסיק) בערכאות שככל הידוע לי חברת הביטוח לא תגיע לדין תורה?
תודה וישר כוח גדול!!

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

כן. אם יש חברת ביטוח שאמורה לכסות את הנזק, מותר לתבוע את שניהם בבית משפט אזרחי.

מקורות:

עיין בתשובה כאן.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה על התשובה! שאלה נוספת ברשותכם – נשלחתי ע"י עו"ד שמיצג אותי לאורטופד והוא קבע נכות של 10 אחוזים כתוצאה מהנפילה למרות שלכאורה הבדיקות יצאו בסדר, אך יש מעט כאבים ביד וכן היא נרדמת אחרי פעולה מאומצת. מה ההלכה אומרת לגבי אחוזי נכות וכד', והאם יש דברים מסוימים שאסור לעו"ד שלי לדרוש מחברת הביטוח שאותה תובעים או סכום גבוה מדי וכו', או שהולכים בדברים הללו לפי חוקי המדינה?
    שוב תודה רבה וישר כח גדול!

  2. ניפוח התביעות נהוג בין אצל טו"ר בבתי דין ובין אצל עו"ד בבתי משפט. זה לא קשור לחוקי המדינה, אלא ההבדל הוא ששופט שאינו יר"ש אינו סולד מדברים כאלו (כל עוד שזה במסגרת הנורמה) ודיין יר"ש סולד מכל חריגה קטנה מהאמת. ולכן, על אף שהתחייבות חברת ביטוח היא לפי מנהג המדינה, לא נראה שזה מתיר להגזים או לשקר קצת.
    מטעם נוסף יש להיזהר מאוד מהגזמה, במיוחד בעניין אחוזי נכות, על פי המבואר במשנה בסוף מסכת פאה "וכל מי שאינו לא חגר ולא סומא ולא פסח ועושה עצמו כאחד מהם אינו מת מן הזקנה עד שיהיה כאחד מהם שנא' (דברים טז) צדק צדק תרדוף".

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל