לתרומות לחץ כאן

פדיון בן לאחר הפלה מוקדמת

פדיון בן , בתי ילדה בן שהוא עדיין פג 2 ק"ג , לפני לידת הבן היתה לה הפלה טבעית בשבוע 11 , אך כבר בשבוע השישי לא נמוש דופק לעובר, בשבוע השביעי והשמיני נמוש דופק איטי , ובשבוע העשירי לא נמוש דופק והתחיל דימום ,הרופא גם אמר שמשקל העובר בשבוע העשירי מתאים למשקל עובר בשבוע השישי ושהעובר הפסיק להתפתח , נקבע לה אשפוז לשם הפלה , אך יומיים לפני כן בהיותה בשבוע האחד עשר הפילה בצורה טבעית , שאלתי האם הבן שנולד לה בלידה טבעית במזל טוב הוא נחשב בכור ויכולה לפדותו או שלא נחשב בכור והיא לא עושה פדיון , עדיין לא עשינו ברית – המוהל ביקש להודיעו שיגיע משקלו ל 2.5 ק"ג, בברכה ותודה מראש על תשובתך כבוד הרב .

תשובה:

שלום רב

כיון שבשבוע השביעי והשמיני היה דופק, נמצא שהעובר היה חי יותר מארבעים יום [ארבעים יום זה בערך באמצע שבוע שמיני, הם נמדדים מרגע ההריון ולא מתאריך וסת האחרון], וכיון שהרופא לא אמר שזה משהו התחלתי לגמרי אלא שהוא נראה כמו בן 30 יום, נראה לי שלא ניתן לעשות פדיון הבן בברכה אלא רק בלי ברכה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. במחילה מכבוד הרב המשיב, מאחר והשואל מציין כי כבר בשבוע השישי לא נמצא דופק אצל התינוק ( למרות שבשבוע השביעי והשמיני נמצא דופק חלש,שזה קצת מוזר) ומאחר והרופא מציין שבעת הלידה ( בשבוע האחד עשר) משקל הנפלא היה המשקל תינוק בן שזה שבועות חמאס הוא לא התפתח הרי שיש לקיים את הפדיון לבעור שנולד לאחר ההפלה הנ"ל בברכה.
    מאחר ואני עושה פדיון ונשאל לשאלות כאלו אודה מאוד לתשובות הרב המשיב.

  2. לענין ברכה יש כאן חשש גדול, מה שלא מצאו דופק בשבוע שישי אין לזה כל משמעות, גם בתינוק בריא מצוי שלא מוצאים דופק בשלבים מוקדמים כל כך, ממילא כיון שהיה דופק עד השבוע השמיני הוא מוחזק כחי לגמרי עד אותה שעה, וכיון שגם לפי הרופא זה לאמשהו לגמרי התחלתי אלא כיום השלושים, הרי יש בענין זה טווח סטיה, זה לא מדע מדוייק… לכן לדעתי אין לברך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל