לתרומות לחץ כאן

גננת אבילה אם יכולה לשמוע את המוזיקה המושמעת לילדי הגן

שאלה לכבוד הרבנים שליט"א

אשתי נמצאת בתוך השלשים לפטירת אמה ז'ל והיא עובדת במעון ילדים ושם נהוג להשמיע לילדים שירים מוקלטים בזמנים מסויים במשך יום העבודה השאלה היא האם יכולה לתפקד כרגיל או שיש צורך לבקש שיבטלו נוהג זה במשך תקופת האבלות דבר הכרוך באי נעימות כלפי הנהלת וצוות המעון, והאם יש איזה חילוק בענין זה בין השלשים לשאר חודשי שנת האבילות.

תודה רבה

תשובה:

שלום רב.

נגינה שנעשית כחלק מהעבודה מותרת בימי האבילות, כיון שאינה גורמת שמחה, ובכל מקרה כשיש אפשרות בקלות לדאוג שלא יושמעו שירים משמחים (גם מבוגרים) עדיף. ואם השירים מושמעים עבור הצוות יש להשתדל למנוע זאת.

מקורות:

הגשר החיים בשם זכור לאברהם אבל אות א' בשם זקן אהרן סי' רי"ח כתב שמותר לבעל מנגן כשהוא בשנת אבל לנגן בשמחות כיון שאין זה עבורו שמחה אלא אומנות, וכך הורה הגרי"ש אלישיב זצ"ל לנכדותיו ששאלוהו בזמן אבילותם אם מותרות לארגן מסיבות לילדי הגן, ופסק להם שמותר אם עושים זאת לצורך תפקידם, ואם יש להם אפשרות להמנע מלהשתתף בזה ללא הפסד כספי עדיף שיעשו כך. וכששאלוהו אם מותר לאמהות להשתתף במסיבות של ילדיהם בגנים שמשמיעים שם מוזיקה אמר שאין להם להשתתף כיון שאין הם מחויבות בכך.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום וברכה.. אני אמא לילד בן 3 חודשים ואני בשנת אבל על אבא שלי ז״ל.. ורציתי לדעת אם אני יכולה להשמיע לילד מוזיקה כי אני איתו בבית ואין לו דרך אחרת להיחסף לזה.. ורק ככה הוא נירגע ונירדם , אשמח לתשובה תודה רבה!!

  2. נראה שאם הקטן נצרך לכך ביותר יש להקל. אבל יש להשתדל לא להנות מהמוזיקה [ניתן לבחור מוזיקה שאינה מוצאת חן בעיניך, להפעיל על טונים נמוכים וכו'].

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל