שאלה:
שלום וברכה.
רציתי לשאול לגבי קנייה של שעונים ביום שני בעוד שבועיים דהיינו ביום ט"ז בתמוז, האם זה מותר לכתחילה או רק בדיעבד? מדובר מחו"ל כך שאקבל אותם בתוך שלושת השבועות, אך אני מתכוון לחדש אותם אחר תשעה באב.
האם מותר לקנות ביום שני לכתחילה או לא?
פשוט אין לי אפשרות לרכוש קודם.
תודה רבה.
תשובה:
שלום רב
אין כל איסור בדבר. באופן כללי אם לא מדובר במוצר שגורם שמחה יתירה ולא מברכים עליו שהחיינו מותר לקנותו גם בתוך ימי בין המצרים, קודם ראש חודש אב. אבל לקנות לפני ודאי מותר גם אם יגיע אחר כך, בפרט שתשתמש בו רק לאחר ימים אלו.
בהצלחה רבה.
תודה רבה על התשובה.
אני רר רוצה לשאול האם שעון נחשב שנותן שמחה, על זה אולי ניתן לענות שזה תלוי באדם, לכן אשאל יותר: האם שעון זה דבר שנחשב שמברכים עליו שהחיינו?
ושאלה נוספת: כתבתם שאין כל איסור בדבר, האם זאת אומרת שמותר לרכוש לכתחילה ללא שום חשש ופיקפוק?
תודה רבה מראש.
לא מברכים על השעון ראה כאן
http://din.org.il/2016/12/07/%D7%A9%D7%94%D7%97%D7%99%D7%99%D7%A0%D7%95-%D7%A2%D7%9C-%D7%9B%D7%9C%D7%99-%D7%97%D7%93%D7%A9/
ובכל מקרה מותר לקנות אף לכתחילה.
א"כ האם יהיה מותר גם להתחיל להשתמש בהם כי לא מברכים על זה שהחיינו?
אם לא מברך רשאי ללבוש לפני ראש חודש אב.
השאר תגובה