לתרומות לחץ כאן

נאום מיוחד

הצטרפות לאלפי המנויים ולקבל את העלון חינם, לשלוח הערות או תגובות, נא ליצור קשר עם הרב יהושע אלט בכתובת [email protected]. העלון מתפרסם בשש יבשות וביותר מארבעים מדינות ברחבי תבל.

כדי לרכוש אחד מהספרים (באנגלית) של המחבר (עותק או ספר אלקטרוני) ולקבל אותו במשלוח עד דלת ביתך, אנא שלח דוא"ל לכתובת [email protected]  או בקר בכתובת https://amzn.to/3eyh5xP.

המחבר מרשה ומעודד לכל מי שרוצה להעתיק ולהפיץ את העלון לזכות את הרבים.

ר' אלט זכה ללמוד תחת הרה"ג מרדכי פרידלענדער זצ"ל והוסמך לרבנות על ידי הרה"ג זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל. ר' אלט הוציא שבעה ספרים במגוון נושאים בעניעי יהדות ומחשבת ישראל. כתביו מופיעים באנגלית, אידיש, עברית, גרמנית וצרפתית.

נאום מיוחד

 

להלן כמה דרכים שבהן אנו מקבלים הוראה והנחיות כיצד להגן על עצמנו מפני דיבור שלילי.

 

א) עלינו לחשוב לפני שאנו מדברים. בדרך זו נוכל להבין "וישובו ויחנו לפני פי החירות" (שמות יד:ב) – לפני שנדבר ויש לנו פה פנוי, ישוב הדעת (וישובו) ולהיות מסודרים (ויחנו).

 

הגמרא (ברכות יז.) משתמשת בביטוי מרגלא בפומיה דרבי מאיר, זה היה מוכר בפיו של ר' מאיר. מרגלא פירושו גם פנינה. הסבר שניתן הוא שזו הייתה פנינה כי הוא מדד ושקל כל מילה כפי שכל מילה נלקחה בחשבון, תמציתי לעניין, לשון נקי וכו'.

 

ב) אנחנו חייבים להיות כל כך עסוקים בתורה שאין לנו זמן לדבר שלילי. פעם שאלו את "אהבת ישראל" על מה שלימדו אותנו ש"למד לשונך איני יודע" (ברכות ד.), עלינו ללמד את לשוננו לומר שאיננו יודעים. זה לא תמיד נכון מכיוון שלפעמים אנחנו כן יודעים? הוא ענה שצריך להיות עסוק רק בתורה ולא בריקנות העולם הזה. כתוצאה מכך, הוא יכול לומר איני יודע לגבי עניינים של העולם הזה.

 

ג) אם נבקש לראות את החיובי בכל אחד ובכל דבר, היינו מדברים רק טוב. מסיבה זו הפסוק "וראה בטוב ירושלים" (תהלים קכח:ה) מאיר אותנו לראות את טובתה של ירושלים, שכן קל מאוד לראות את בעיותיה (ערבים, בירוקרטיה וכו').

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *