לתרומות לחץ כאן

גם זו

להצטרפות לאלפי המנויים ולקבל את העלון חינם, לשלוח הערות או תגובות, נא ליצור קשר עם הרב יהושע אלט בכתובת [email protected]. העלון מתפרסם בשש יבשות וביותר מארבעים מדינות ברחבי תבל.

כדי לרכוש אחד מהספרים (באנגלית) של המחבר (עותק או ספר אלקטרוני) ולקבל אותו במשלוח עד דלת ביתך, אנא שלח דוא"ל לכתובת [email protected]  או בקר בכתובת https://amzn.to/3eyh5xP.

המחבר מרשה ומעודד לכל מי שרוצה להעתיק ולהפיץ את העלון לזכות את הרבים.

ר' אלט זכה ללמוד תחת הרה"ג מרדכי פרידלענדער זצ"ל והוסמך לרבנות על ידי הרה"ג זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל. ר' אלט הוציא שלשה ספרים במגוון נושאים בעניעי יהדות ומחשבת ישראל. כתביו מופיעים באנגלית, אידיש, עברית, גרמנית וצרפתית.

גם זו

התלמוד (תענית כא.) אומר שנחום איש גם זו נקרא כך, כי כל מה שהיה קורה לו, אפילו אסון, היה אומר, גם זו לטובה. אם כך, מדוע הוא נקרא נחום איש גם זו ולא נחום איש גם זו לטובה?

משה שינה את שמו של יהושע מהושע ליהושע. רבי שמשון רפאל הירש (במדבר יג, טז) מעיר ששינוי השם הזה מביא עליו וגם לחבריו תזכורת ומסר, כי בכל פעם שקראו לו בשמו החדש, היו צריכים לזכור גם את המסר מה שמוטל על השם החדש. המשימה היא לא לאבד את המסר. השם הזה אומר לו ולהם שהושע הוא יהושע: מי שהציל אותנו בעבר (הושע הוא עבר) יציל אותנו גם בעתיד (יהושע הוא בעתיד).

 

בעזרת זה נוכל לענות על השאלה איתה התחלנו נחום איש גם זו נקרא כך, כדי לשים דגש על הגם. כלומר, כמו שבעבר ה' היה איתך וראית שזה לטובה, כך הוא יהיה איתך גם בעתיד.

Writer of the weekly Fascinating Insights Torah sheet in Englishעברית ,אידיש and français
Author of Six Books including the recently released "Dazzling Money Insights: Illuminating Torah Essays about Money"

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *