לתרומות לחץ כאן

מוות ותחיית המתים

להצטרפות לאלפי המנויים ולקבל את העלון חינם, לשלוח הערות או תגובות, נא ליצור קשר עם הרב יהושע אלט בכתובת [email protected]. העלון מתפרסם בשש יבשות וביותר מארבעים מדינות ברחבי תבל.

כדי לרכוש אחד מהספרים (באנגלית) של המחבר (עותק או ספר אלקטרוני) ולקבל אותו במשלוח עד דלת ביתך, אנא שלח דוא"ל לכתובת [email protected]  או בקר בכתובת https://amzn.to/3eyh5xP.

המחבר מרשה ומעודד לכל מי שרוצה להעתיק ולהפיץ את העלון לזכות את הרבים.

ר' אלט זכה ללמוד תחת הרה"ג מרדכי פרידלענדער זצ"ל והוסמך לרבנות על ידי הרה"ג זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל. ר' אלט הוציא שלשה ספרים במגוון נושאים בעניעי יהדות ומחשבת ישראל. כתביו מופיעים באנגלית, אידיש, עברית, גרמנית וצרפתית.

מוות ותחיית המתים

 

לאחר ש"אדם" חטא, כתוצאה מהתגברות הפגמים הארציים, חסרה לנשמה את היכולת לטהר את מצבו הפיזי של האדם לחלוטין ולהגיע לשלמות הרצויה. כתוצאה מכך, הנשמה חייבת להיפרד מהגוף באמצעות תהליך המוות – הגוף עובר תהליך של פירוק. לאחר מכן היא תיבנה מחדש ורק אז תוכל הנשמה להיכנס לגוף ולטהר אותו לגמרי. הליך זה של שחזור הגוף בצורה חדשה והנשמה החוזרת אליו מכונה תחיית המתים.

 

 

לפני חטאו של אדם הייתה לנשמה את היכולת לטהר את הגוף והאדם היה נכנס אז לעולם הבא. אולם לאחר חטאו של אדם, כתוצאה מעולם פיזי יותר ויותר, הנשמה אינה יכולה עוד למלא את ייעודה באופן אידיאלי מבלי שגם הגוף וגם הנשמה יעברו את תהליך המוות שדרכו הם מקבלים את התיקונים המתאימים להם. עם הופעת תחיית המתים, לאחר שהנשמה תחזור לגוף ותטהר אותו, האדם יחזור אז למצב של אדם קודם החטא, וכל העניינים הגופניים, הגשמיים יתמלאו אז בקדושה וטהרה.

Writer of the weekly Fascinating Insights Torah sheet in Englishעברית ,אידיש and français

Author of Four Books including the recently released "Amazing Shabbos Insights"

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *