לתרומות לחץ כאן

מצוקה פחותה

להצטרפות לאלפי המנויים ולקבל את העלון חינם, לשלוח הערות או תגובות, נא ליצור קשר עם הרב יהושע אלט בכתובת [email protected]. העלון מתפרסם בשש יבשות וביותר מארבעים מדינות ברחבי תבל.

כדי לרכוש אחד מהספרים (באנגלית) של המחבר (עותק או ספר אלקטרוני) ולקבל אותו במשלוח עד דלת ביתך, אנא שלח דוא"ל לכתובת [email protected]  או בקר בכתובת https://amzn.to/3eyh5xP.

המחבר מרשה ומעודד לכל מי שרוצה להעתיק ולהפיץ את העלון לזכות את הרבים.

ר' אלט זכה ללמוד תחת הרה"ג מרדכי פרידלענדער זצ"ל והוסמך לרבנות על ידי הרה"ג זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל. ר' אלט הוציא שלשה ספרים במגוון נושאים בעניעי יהדות ומחשבת ישראל. כתביו מופיעים באנגלית, אידיש, עברית, גרמנית וצרפתית.

מצוקה פחותה

 

אנו יודעים שכל מה שה' עושה הוא לטובה – כל דעביד רחמנא לטב עביד (ברכות ס:). אז איפה אנחנו רואים את זה בצרות הרבות שעימן התמודד העם היהודי לאורך ההיסטוריה?

 

נקדים את התשובה שלנו באנלוגיה. תארו לעצמכם ממשלה שבה מי שעובר על החוק נזרק לעברו סלע במשקל 50 קילו שיכול להרוג אותו. מה אם העבריין היה בנו של הנשיא? הנשיא לא יכול להפר את החוק שלו, אבל באותו הזמן הוא לא רוצה להרוג את בנו. מה שהנשיא יכול לעשות זה לקחת את הסלע במשקל 50 קילו ולפרק אותו לחתיכות קטנות יותר. אז אפשר לזרוק את זה על בנו בזמנים שונים. בכך ישרוד כעת בנו.

 

כמו כן, ה' נותן לנו כאב במינונים שאנו יכולים להתמודד כך אנחנו מקבלים את מה שמגיע לנו ובכל זאת עדיין שורדים. לכן, זה חסד שאנחנו לא מקבלים עונש בבת אחת אלא לאט לאט מכיוון שכך אנחנו יכולים לשרוד. ניתן להשוות זאת לאחד שגובה חוב מחבר כפי שהוא עושה זאת לאט לאט.

 

בדרך זו אנחנו יכולים לתפוס שלא רק אחד עמד עלינו לכלותנו אלא שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו – בכל דור הם קמים נגדנו כדי להשמיד אותנו, כפי שזה נעשה לאט לאט, לא בבת אחת. כך ניצלנו — והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *