לתרומות לחץ כאן

ידיים מלוכלכות בתנור

שאלה:

אשתי אכלה פיצה. וגם הכינה נס קפה. לא שטפה ידיים.
וקצת התעסקה עם מחשב. כמה דקות בודדות.
לאחר מכן פתחנו תנור חדש שקנינו. והיא פתחה את התנור ונגעה בו מבפנים בכל מיני מקומות. התנור כעיקרון אמור להיות בשרי. יש 'להשתגע' ולנקותו עכשיו? או שמותר להשתמש בו כבר ככה?

תשובה:

אפשר להשתמש כך.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

8 תגובות

  1. אגב, ליכלוכים שהצטברו (כתמים) בברז הגז מאחורה וכן בברזי מים של מיני בר וכל מיני צינורות שעוברים מאחורי הגז והתנור. יש לחשוש אם אני דוחף את התנור ברמה שאחורי התנור נוגע בצינורות הללו מאחורה, התנור רק בשרי, ישנה בעיה עם כל הליכלוך שיש בדברים שתקועים בקיר שם עם ליכלוך, ברזים צינורות וכו'?

  2. אגב. קניתי תנור חדש. והפעלתי אותו על המעלות הגבוהות ביותר והוא פשוט רותח מהצדדים וכן מהדלת. אני לא יודע אם זה אמור לחלוף בהמשך או לא. אבל רציתי לדעת לגבי ההלכה:
    גם הכיריים ממש מתחממים כיוון שיש מקום בתנור עם מעבר פתוח לכיוון הכיריים (מבפנים) כך שכל החלק של הכיריים מתחממים מאוד. האם זה יגרום לי לבעיות של בשר (בתנור) לחלב בכיריים. הגבלות מסוימות. כי ממש אין לי רצון להשתמש בתנור עם הגבלות. בפקט שהוא חדש. וממש מצער שיש חום אדיר כזה לכיוון הכיריים.

  3. חום לבד בלי מעבר אדים אינו בעיה, אבל צריך לדעת שאין מעבר אדים, ככל שמדובר בתנור דו תאי יש לברר אם יש לו כשרות.

  4. הוא חד תאי. הדלת סגורה. והמשטח של הכיריים כמו של כולם בחלק העליון מעל התנור.
    הבעיה היא שמתוך התנור יש מעבר של חום ומסתבר גם אדים לכיוון הכיריים אבל מבפנים. לא דבר שרואים ויוצא לכיריים מבחוץ. השאלה אם החום הזה ברמה של מעל יד סולדת יכול לגרום להעברת מה שבתנור לחצובות או משהו כזה ולסיר אם שם יהיה נוזל או רטיבויות….

  5. זה מה שאעשה. תודה. אבל לגבי השאלה עם הליכלוך בצינורות והשומני מה דעתכם אם התנור רותח מבחוץ גם? כבר חיממתי אותו והתנור צמוד אחרורה עם הצינורות והצינורות?מייחסים לזה חשיבות או בעיה?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל