לתרומות לחץ כאן

התנהגות ראויה בחו"ל

שאלה:

שלום לכבוד הרב שליט"א,

שאלה: רבותי באתי לשאול כאיש פרטי ולא לבקש קול קורא אלא רק חוות דעת על נושא המצב כאן בחו"ל בענין הפנדמיה, שמפני שהרבה קהילות חרדיות לא שמרו עוד ההגדרות משרד הבריאות של ממשלה כאן כמו מסיכה מרחק חברתי בין אנשים ובתי כנסיות ומוסדות פתחו כמו קודם ועתה הגדיל קצת מספר האנשים הנדבקים בוירוס, וזה גרם פחד לאנשי ממשלה שיעלה שוב מספר החולים ויהיה עוד גל.

לא רק היהודים עזבו ההגדרות, והבעיה שאצלנו זה קל להכיר מי הם אנשים לא שומרים ההגדרות מפני לבושנו ושאנחנו גרים בחיד. וגזרו סגירה בטענה שאנשי דת לא הקשיבו להם ואנשי הדת טוענים שהם לא נתנו להם לדבר ורק אמרו וכבא החליטו ואז מרגישים שלא היחסו להם לשיחה אלא רק הודיעו הגזרה.

מ"מ האם נכון לומר שהתהנגות יהודי תושבי חו"ל צריך להיות דוגמתי לטוב בכל תוקף ולדעת תמיד שכאן לא מקומנו וארצנו, ואף שהיום התנאי חיים בחו"ל מאפשר יהודי להיות אזרח ככל אזרחיה מ"מ זו לא מדינתנו וכדי למנוע אנטישמי וחילול לא ראוי להיכנס לדיונים העמים אלא בצורך גדול ולמנוע אי נעימות ככל היכול. ולפיכך מן הראוי היה תמיד ללבוש מסיכה ולדמור הדברים שהם ממש לא קשים כגי למנוע תשומת לב הגוים עלינו וחילול ד', אף שע"פ הגעון אפשר להתווכח שיש אופנים לעשות באופן אחר ולא להתגרע שינאת הגוים על יהודי ובפרט שומרי תורה ולמנוע להיות שם עלינו לא טוב.

אני צעיר ולא דן אנדי קהילות אלו לכף חובה חלילה, אף שקשה לי להבין מה הקושי לשים מסיכה ורק באתי לשאול חוות דעת מן רבנים גדולים צמני פי אלף.

אם חושבים שזה לא כדאי לפרסם זה מפני כמה סיבות בבקשה תענו לי בפרטי.

סלח על טירחה, שה' יעזור.

תשובה:

אני חושב שיש הרבה צדק בדבריך, אבל אני לא מצוי בפרטים ולא יודע מה המצב אצלכם ומה ההוראות, מדוע לא תפנה בשאלה זו לרבנים המקומיים? אני בטוח שזה יועיל הרבה יותר…

בכל אופן ניכר מדבריך הכאב הגדול על חוסר המחשבה על חילול ה' שנותר מזה שיהודים מצטיירים בעיני הגויים במדביקים את האחרים וכחסרי אחריות ולא אכפת להם מלהביא את המחלות על האחרים, ובודאי ובודאי שדבר זה הוא גרוע מאוד ואכן ראוי לנהוג כמו שכתבת ולהראות שאכן גם היהודים אכפתיים מאוד לבריאות שלהם ושל כל השכנים הסובבים אותם. וזו באמת בעיה חמורה כי גם אם אדם רוצה להקיל לעצמו כאן הרי הוא פוגע באחרים שהוא מדביק אותם והוא לא יודע מזה שהוא מעביר את המגיפה ומדבק גם אם הוא לא מרגיש חולה, ולכן בודאי שזו מצווה גדולה להיזהר ולהקפיד בכל מה שאפשר לשמור על הבריאות של עצמו ושל כל הסובבים. ומעט מן האור דוחה הרבה מן החושך, כשהגויים וגם שאר היהודים שלא שומרים יראו מי שמקפיד ילמדו ממנו וילכו בדרכיו.

 

חג שמח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל