לתרומות לחץ כאן

קורונה

שאלה:

כבר שלחתי קודם אבל טעיתי במיל תשלחו לכאן בבקשה אני חוזר על השאלה (קודם כתבתי עם lugasi בטעות במקום lugassi אז אם אפשר לשלוח לכאן שלא יטרחו פעמים)
שלום כבוד הרב
גדולי הדור הדור הורו לשמוע לתקנון של משרד הבריאות . אני וחברי לכולל שקראנו את התקנון מצאנו שקשה לעמוד בו ושלמעשה בכולל שלנו עוברים על למעלה מ10 סעיפים וכן שמענו מכוללים אחרים של חברים .
האם אנו עוברים בזה על לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך? והאם אנו עוברים על ונשמרתם ? וכן האם מומלץ להתפלל יחיד בבית מאשר במקום שלא מקפידים על התנאים של משרד הבריאות?

תשובה:

שלום וברכה

לדעתי, אם תשבו באופן מפוזר בבית המדרש ותהיה הקפדה שמי שמרגיש תסמינים או אחד מבני משפחתו במצב כזה או יש מישהו שחייב בידוד וכדומה לא יבואו, זה בסדר, אין ברירה, המצב מתארך, בסך הכל ההדבקה די בדעיכה, עיקר ההתפרצויות בבתי ספר ששם לא נזהרים כלל והילדים נדבקים זה לזה… בכל דבר אחר נמשיך להזהר מאוד, אבל לא עד כדי להמשיך ולסגור את כל הכוללים חודשים על גבי חודשים. כמובן מי שבא במגע עם בני משפחה מבוגרים לא יבוא וכו', ומי שמסוגל לשבת עם מסכה ישב. אבל השאר יקפידו על מרחקים, חיטוי ידים מפעם לפעם. לבית הכנסת תבוא עם מסכה ותשתדל להתרחק מאחרים.

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מחילה נראה לי שכבוד הרב לא הבין את שאלתי
    אני מבהיר את דברי : היות וגדולי הדור פסקו שחייב לשמוע להוראות משרד החינוך האם מי שלא שומר על הכללים בכולל עובר על ונשמרתם ולא תסור?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל