לתרומות לחץ כאן

הניח סכך בב' כוונות- לשם צל ולשם צניעות

שאלה:

כשאני הנחתי הסכך על סוכתי הרי אני כוונתי לשם צל וגם לשם צניעות, כדי שהשכנים שגרים למעלה שלא יוכלו להסתכל (מהמרפסת לשהם) על כל מה שאני עושה בסוכתי. האם יש חסרון בזה? הרי דעת הגר"ז (ריש סי' תרכ"ו) מבואר שמי שמכוון לשם ב' כוונות בהנחת הסכך שפסול ולא חשיב לשם צל. האם הסוכה שלי באמת פסול לדעת הגר"ז?

תשובה:

שלום וברכה

אין כל פסול, הסוכה שלך נעשתה לשם מצוה עם כל הכללים, אתה רק דואג שגם יהיה לך נעים לשבת בתוכה לשם מצוה, וזה בסדר גמור. כוונת הפוסקים כאשר יש שתי מטרות בקירוי הזה שאין קשר ביניהן, גם למצוה וגם בתורת מחסן וכדומה, אבל במקרה שלך המטרה היא המצוה בלבד, אלא שאתה עושה זאת באופן שנעים לך לקיים את המצוה הזו עצמה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל