לתרומות לחץ כאן

תיקון ליקויים בדירה להשקעה בתשעת הימים

שאלה:

שלום רב,

קנינו דירה להשקעה בקבוצת רכישה, בשנה האחרונה הדירה עומדת ריק בין היתר בגלל בעיות רטיבות שיש בדירה ומסיבות שונות לא הכנסנו קבלן לתקן את הדירה, כעת אנחנו רוצים להכניס קבלן שיתקן את הליקויים, האם מותר להכניס קבלן שיעבוד בתשעת הימים.
התיקונים הנדרשים הם: תיקוני טייח וסיד, החלפת הריצוף במרפסת בגלל שכנראה השיפועים גורמים לרטיבות, החלפת השיש שבאדני החלונות, היות ויש שם בעיית איטום, (זה מצריך לפרק את כל החלון), לתקן את השקעים של החשמל, לתקן מנגנון של תריס ולהתקין סורגים בדירה. חשוב להדגיש כי אנחנו לא גרים בדירה ולא מתעתדים לגור בה, מבחינתנו מדובר ברווח כלכלי. במידה ולא נתקן את הליקויים בתשעת הימים, יש סיכוי (אני לא יודע לכמת באחוזים) שלא נצליח להשכיר את הדירה בקיץ הנוכחי, ונאלץ להמתין כמה חודשים. באותו הקשר נציין כי מדובר בהפסד כספי שאנחנו יכולים לעמוד בו, אך עדיין זה הפסד כספי של דמי השכירות החודשית 2,200 ש"ח בחודש, ותשלום ארנונה וועד בית בסך 600 ש"ח בחודש.
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

נשמע שעברתם הרבה עגמת נפש…

כיון שלא מדובר בבנייה לצורך הרווחה ושמחה, אלא כחלק מהפרנסה – אין איסור. להבא יש לתזמן דבר כזה הרבה קודם, הדירה הרי עמדה ריקה ויכולתם לתקן, נזכרתם קצת ברגע האחרון..

מקורות:

שו"ת דבר יהושע ח"ב סי' עג.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל