לתרומות לחץ כאן

לוחצים על עשיר שיארח בביתו אשה נזקקת

שאלה:

שלום להרב,

שאלה: עשיר אחד סיפר לי היום שזוג שבקהילה ביקשו ממנו אם הוא יכול לכתוב לממשלה שהוא יאחסן אימא של אשה זו, בשביל שהיא באה מן מדינה עניה מן דרום אמריקה, ולא בטוח מה מצב של אימא זו, שמעתי פעם שהיא התגיירה אולם גיור שבדרום אמריקה בעיה גדולה, לא נראה שהלכה למדינה אחרת כמו בארץ או כאן לעשות בבית דין חשוב, מ"מ צריך ברור על זה.

נ"מ שאם גויה אין צד מצוה בזה. מ"מ אמר העשיר שלא יתן שום כסף ומסתפק על זה אם יעשה, אשתו לוחצת אותו קצת כי אשה זו חברה שביקשה זו ממנה להביא אימה. זוג זו לוחצים אותו הרבה בהרבה דברים מאז שהתגיירו, והוא כבר סיפק להם הרבה, והדאגה כאן אם זה לא יגרום בקרוב לניתוק הקשר וידידות. היות שהם צריכים להסתדר בלי העשיר.

חוץ מזה גבי הזוג ההוא, לא בטוח לגבי הבעל אם הוא חוקי פה או לא, פעם אמר לי שכן ובדרך לקבל אזרחות מ"מ אנשים אחרים סיפרו דבר אחר וקשה לדעת מה האמת, אבל אתו כבר לא חוקי. והעשיר מפחד להיכנס בבעיה אם המדינה בגללם והבערה האימא, שאף שתבוא חוקי, חושש שיתעלם מן המדינה וידחפו אחריו בדלתו לשאול איפה היא אחרי שיגמור התאריך הויזה.

ומפצים לו זה דחוף יום יום, בפרט שהאשה זו שרוצה שאימה שלה תבוא סובלת קצת בדיכאון וזה גורם קצת בעיה של שלום בית להם, והבאת אימה יכול לעזור לזה – לפי דעתה.

לכן, אמרתי לו שישאל עורך דין של אימיגרציה אם יש דבר כזה שהוא אדם זר יכול להשפיע במכתב זה לממשלה שיתנו לאמא זו ויזה, ומה יעשה להגן את עצמו במקרה שהיא תתן לו כואב ראש. ושנראה שלא שייך להערב בזה, מ"מ רב זקן אמר לא למה לא לעשות חסד? מ"מ ראיתי שהוא לחוץ והדבר מפריע לו, ולא נראה שמרוצה בידידות עם זוג זה.

מה העצה לעשות?

ברכה והצלחה

תשובה:

שלום וברכה,

ודאי שחסד הוא דבר גדול מאוד והוא מעמודי העולם, אבל גם לחסד יש גבול. אדם לא חייב להכניס לתוך ביתו אנשים זרים, לא צריך למכור את המנוחה והשלווה הנפשית בשביל השני. ובפרט שיתכן סכנה מהמדינה, שאינו חייב להסתכן על כך.

לכן העשיר צריך חשבון נפש כמה הקרבה יצטרך לעשות כדי לקבל את ההצעה שלוחצים עליו, ואם רואה שההקרבה גדולה מדאי – אינו חייב לעשות זאת.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל