לתרומות לחץ כאן

השתדלות פרנסה על חשבון רוחניות?

שאלה:

שלום וברכה אנחנו זוג טרי נשוי כ9 חודשים בערך אשתי מחפשת עבודה בתחום ההנדסה ולא נמצא בנתיים אני התאקלמתי בכולל דירה רכב.
בנוסף התקדמתי הרבה מבחינה רוחנית(בזכות הכולל) ועכשיו הציעו לאשתי עבודה באזור מרכז בסכום גבוהה מאד מרוחק מאד מהבית שאנו גרים בו עתה
השאלה האם לפרק את הלימודים בכולל פה בשעה שאני מתקדם יפה ומרגיש עלייה רוחנית וללכת לחפש כולל עם מתכונת שונה חומר שונה חברותות שונות שלא בטוח שאני הסתדר מה יותר חשוב העבודה של אשתי או העלייה הרוחנית שלי ושל צביון הבית כולו הלא פרנסה משמיים?

תשובה:

שלום רב,

אכן פרנסה משמים, אבל לא בטוח שאתה מציג את השאלה כראוי. כלומר, אתה מציג את העובדה שמקום שאתם חיים היום אתה מרגיש שהתאקלמת והתקדמת היטב ברוך ה'. ובמקום האחר אתה חושש להתחיל מהתחלה או לשנות וכד'. מאידך הפרנסה שם טובה יותר. השאלה לעניות דעתי צריכה להיות האם הפרנסה במקום שאתם נמצאים היום טובה ורק במקום השני היא טובה יותר, או שהיום עדיין לא הסתדרתם עם פרנסה. משום שאם עדיין לא הסתדרתם, זו בעיה, קשה מאד לאנשים לשרוד ולהתקדם כאשר יש להם קושי בפרנסה וכד', פרנסה מן השמים, ואולי זה בדיוק הכוונה שהנה משמים סידרו לכם פרנסה במקום אחר?! אי אפשר להחליט לעשות מה שנוח לכם כעת ולגבי הפרנסה לומר מן השמים. חלק מההשתדלות היא שאדם חייב לנהוג בהיגיון לגבי הפרנסה. ואם כעת אין פרנסה ותשעה חודשים או אולי יותר היא מחפשת עבודה מקצועה ולא מוצאת אולי זה הזמן לחשוב לעבור. ובעז"ה תמצא שם גם כולל עם לימודים כלבבך כדי שתוכל להתקדם.

אני כמובן לא קובע מסמרות לשום כיוון, הטוב ביותר הוא להתייעץ עם אנשים מבוגרים בעלי ניסיון שמכירים אותכם.

שיהיה לכם הרבה הצלחה ובכל אשר תפנו.

 

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. הכולל חשוב עד מאוד, רק הצגתי את הצד השני, והלכה למעשה עליך להתייעץ בצורה הרבה יותר מפורטת עם רב שמכיר אותך ואת כל מורכבות הענין. בהצלחה רבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל