לתרומות לחץ כאן

דיני שבוע שחל בו תשעה באב וצאת תשעה באב

שאלה:

שלום

2 שאלות

א. מה השוני שהתירו עד התענית תשמיש המיטה ואילו מקלחת אסרו, ואם זה משום שתשמיש זה מצוה אז למה אסרו בתענית עצמה?

ב. לפי הספרדים הנוהגים להקל מיד אחרי תשעה באב ברחיצה כיבוס וכו' ואסרו רק אכילת בשר ויין עד לעשירי באב. מה הסברא בזה? מה הסברא להחמיר דווקא בבשר?

ישר כח

תשובה:

שלום וברכה

  1. יש להבדיל בין דיני תשעת הימים שיותר דומים לדיני השלושים ימי אבל, לבין דין תשעה באב שיותר דומה לדין השבעה ממש, ומכאן ההבדל שהזכרת.
  2. בשר ויין ענינם שמחה, יש הבדל דיני האבלות שהם קשורים לרחיצה כיבוס וכו', לדין אכילת בשר שהוא לא קשור לאבלות הרגילה, שהרי אבל מותר בבשר ויין, אלא הוא מדיני התענית ואבלות החורבן בלבד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל