לתרומות לחץ כאן

כתיבת שמות בכתובה

שלום לכבוד הרב החשוב
לאחרונה זכיתי להשיא את בני בעזרת השם, שמו הוא בונים או בונם, החתן היה רגיל לכתוב את שמו עם האות יו"ד דהיינו בונים. הרב מסדר הקידושין עמד על כך שאין זה נכון לכתוב בונים וחייבים לכתוב בונם, וביקש מהחתן שמהיום ואילך שיכתוב רק בונם, וכן עשו.
ושאלתי מדוע זה כל כך משנה האם לכתוב עם יו"ד או ללא יו"ד הרי אין לזה משמעות אחרת, וכן מה הסיבה שצריך לכתוב בונם ללא יו"ד, מה רע שיכתוב עם יו"ד אם כך הוא רגיל לכתוב, אודה לכבוד הרב אם יאיר עיני

תשובה:

שלום רב,

ראשית מזל טוב שתזכה לראות רק נחת מצאצאיך.

אכן בונים כותבים ללא יו"ד – בונם, כך כתבו בבית שמואל בשמות אנשים (אבה"ע סוף סי' קכט) ובשאר ספרי שמות גיטין. בגט זה חשוב מאד הכתיבה. אבל בכתובה לא כ"כ חשוב אם יכתבו בונים עם יו"ד או בונם ללא יו"ד. כל מה שמקפידים על השמות בכתובה הוא בגלל מה שכתב בספר נחלת שבעה שיש להקפיד על כך, שמא יזדקקו לעיין בכתובה בכדי לדעת את השמות שיש לכתוב בגט.

אבל מה שהוא הורה לו מהיום ואילך לכתוב בונם ללא יו"ד, לא הבנתי מדוע. לענ"ד אין לזה כל משמעות איך שהוא יכתוב. אפילו אם הוא משנה את שמו לגמרי כמעט ברור שאין צורך בכתובה חדשה. אלא שיש אומרים שכדאי לכתוב בכה"ג כתובה חדשה. אבל על שינוי כל כך לא משמעותי שיוכלו לכתוב לכתחילה בכתובה גם עם יו"ד, זה ודאי לא סיבה שמהיום ואילך יכתוב בונם ללא יו"ד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל