לתרומות לחץ כאן

השוואות בין תפלות ומצוות שונות כשהתחילו אי מפסיקין – י.

 

 

סעודה

שאר עסקים

 

התחיל בהיתר

התחיל באיסור

התחיל בהיתר

התחיל באיסור

ק"ש  (מה"ת)

אין מפסיק

מפסיק [אפי' ח"ש קודם הזמן מפסיק מיד לפמ"ג ובשעה"צ רל"ה כ"ז השיגו]

אין מפסיק

מפסיק

ערבית למ"ד חובה

אין מפסיק אכן בד"מ רל"ה ג' הביא דלרי"ו מפסיק וחמור מק"ש

מפסיק

אין מפסיק ובד"מ רל"ה ג' הביא דלרי"ו מפסיק וחמור מק"ש

מפסיק אף דל"ש טעם של שכרות מ"מ שייך טעם דיש שהות ואתי למיפשע

ערבית למ"ד רשות

אין מפסיק

אין מפסיק [ומוכח בגמ' ט: דעכ"פ אסור להתחיל אכן ע' תוד"ה למ"ד ורש"א שם דמיירי מביטול תפלה]

אין מפסיק

אין מפסיק

מנחה גדולה

אין מפסיק

אין מפסיק

אין מפסיק

אין מפסיק

מנחה קטנה

אינו מפסיק ולריב"ל מחל' תוס' ורא"ש אי מפסיק ע' בטבלא למעלה

מפסיק אא"כ סומך על שמש רמ"א רל"ב ב'

אינו מפסיק

מפסיק אא"כ סומך על שמש רמ"א רל"ב ב'

שחרית

מפסיק מ"ב סי' ע' כ"ג (מחלוקת הר"מ וראב"ד)

מפסיק כנ"ל

אין מפסיק

אין מפסיק

מוסף

אסור להתחיל

שאג"א י"ח דיש שהות כל היום ולא מירתת

מפסיק כמנחה

אסור להתחיל

שאג"א י"ח דיש שהות כל היום ולא מירתת

מפסיק אף דל"ש טעם של שכרות מ"מ שייך טעם דיש שהות ואתי למיפשע

לולב ביו"ט א'

אין מפסיק

מפסיק

אין מפסיק

מפסיק

לולב בחוה"מ

אין מפסיק

אין מפסיק ועתוס' סוכה לח. דליכא שהות בקיום המצוה ולא חיישי' שיתעצל כמו בתפלה

אין מפסיק

אין מפסיק

שופר

אין מפסיק

מפסיק

אין מפסיק

מפסיק

חנוכה

ע' שעה"צ תרע"ב סקט"ו ולפי"ז צריך להפסיק

מפסיק מ"ב תרע"ב י'

ע' שעה"צ תרע"ב סקט"ו ולפי"ז צריך להפסיק

מפסיק מ"ב תרע"ב י'

ספה"ע אי הוי דרבנן

אין מפסיק

מחל' במ"ב תפ"ט כ"ה

אין מפסיק

מחל' במ"ב תפ"ט כ"ה

ספה"ע אי הוי מה"ת

אין מפסיק

מפסיק

אין מפסיק

מפסיק

בדיקת חמץ

לפני בטול

אין מפסיק

מפסיק

אין מפסיק

מפסיק

מגילה

אין מפסיק כגון מוצ"ש

צ"ע אי דייני' ליה כדאורייתא ומפסיק או לא

אין מפסיק

אי דייני' ליה כדאורייתא ומפסיק או כדרבנן וא"צ

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל