הללו זמנן משיכיר |
הטעם |
לבישת תפלין סי' ל' |
שמזמן זה שוב אין לחוש שמא יישן בהם ויבואו לידי בזיון תוס' יומא לז: ריטב"א ערובין צו. או משום שבתפילין כתוב לשון ראייה, וראו כל עמי הארץ וגו' רבינו יונה ברכות ט. |
ברכת ציצית סי' י"ח וע"ש רמ"א שחולק |
דכתיב וראיתם אותו ומזמן זה ראוי לראותו |
חובת ק"ש סי' נ"ח |
דהוי זמן קימה ועוד דכתיב ביה פרשת ציצית מ"ב שם סק"א. ולשי' רמ"א בסי' י"ח דציצית זמנה מעלוה"ש ל"ש טעם זה דציצית גופא א"צ משיכיר |
חובת ברכות ק"ש שם |
מחמת ברכת יוצר אור שצריך לאומרה בשעה שיש אור |