שעטנז

רבני בית ההוראה
י"ב תשרי ה'תש"פ

שאלה:

מי שגילה שהוא הולך עם מכנסי שעטנז- האם כל הברכות שברך לפני כן היו לבטלה ולא יצא בהן ידי חובה כי זה כאילו הלך בלי מכנסיים וממילא היה אסור בדברים שבקדושה? ומה הדין לגבי דברים שבקדושה החמורים כמו קריאת שמע ותפילת שמונה עשרה? האם יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בנושא זה?

תשובה:

הברכות לא היו לבטלה ויצא בהן ידי חובתו, והוא בודאי נחשב לבוש במכנסיים, כי מה לעשות, הוא באמת היה לבוש… אבל מה שכן כתבו שהוא שהתפילות אינן מתקבלות כאדם לבוש בבגד שעטנז. כלומר הוא יצא ידי חובתו ההלכתית אבל בקבלת התפילה יש מניעה.

בשורות טובות.

2 תגובות

    א.:

    כלומר נחשב לבוש לעניין לצאת ידי חובה- בברכות השונות ובקריאת שמע ובתפילה- מצד לבישת המכנסיים אפילו שהיו אסורות מבין שעטנז-
    ולא מצד שהיה לבוש בכל מקרה בבגד התחתונים?

    האם יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בנושא זה?

    רבני בית הוראה:

    נכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *