האם מברכים ליישב בסוכה במשך כל החג?

רבני בית ההוראה
ט"ז תשרי ה'תשע"ט

שאלה:

האם מברכים לישב בסוכה במשך כל החג, כלומר גם בחול המועד, או שרק בערב הראשון, כלומר ערב חג סוכות.?

ובאיזה שלב אחרי ברכת נטילת ידיים מברכים לישב בסוכה, באם מברכים גם בחול המועד.?

ושאלה נוספת שקשורה ליום טוב. כשאני קורא את יעלה ויבוא בברכת המזון ביום טוב. נגיד, בשמחת תורה. האם עלי להגיד לחיים טובים ולשלום ביום שמיני עצרת הזה, ביום טוב מקרא קודש הזה, או להגיד רק מקרא קודש הזה.?

כך גם בסוכות היה עלי להגיד בביום חג הסוכות הזה, ביום טוב מקרא קודש הזה, או שהיה עלי להגיד רק מקרא קודש הזה.?

ובחול המועד להגיד רק ביום חג הסוכות הזה.?

תשובה:

שלום רב,

מברכים ברכת ליישב בסוכה בכל עת שאוכלים כמות המחייבת בסוכה. כגון אדם שאוכל סעודת פת, או אפילו קובע סועודה על מזונות, הוא חייב בברכת ליישב בסוכה. בין ביו”ט הראשון ובין בשאר ימי חול המועד [אשכנזים נהגו לברך גם באכילת יותר מכביצה מזונות, אפילו בלי קביעות סעודה].

כאשר אומרים יעלה ויבוא בברכת המזון או בשמו”ע מציינים כמובן את החג עצמו, אם זה שמיני עצרת או חג הסוכות הזה וכד’.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *