לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

מסחר אמזון בשבת

שאלה:

שלום רציתי לשאול שתי שאלות לגבי אתרי מכירות באינטרנט כמו אמזון ואיביי:
1. אני הקונה – האם מותר להזמין מוצר כמו מצלמה פלאפון נעליים מאתרים אלו? כי יתכן שעוברים על חילול שבת
2. אני המוכר – אם יש לי חנות וירטואלית באתרים אלו, ולי יש מוצרים שאנשים קונים ממני, ונניח שמישהו נכנס ומזמין בשבת ונכנס לחשבון כסף בשבת?
אני בתור מוכר מזמין סחורה ממפעל בסין ובאוניה לוקח בערך 3 שבועות שיגיע למחסנים של אמזון בשבילי, כך שיוצא שממש הסחורה היא מוזמנת רק לי וכביכול בעל המפעל בסין מחלל שבת באמירה בשבילי, או שיש פה צדדים להקל כמו שזו אולי אמירה של נכרי לאמירה של נכרי, כי בעל המפעל הנוכרי אומר לנוכרי אחר שהוא בעל האוניה לקחת זאת למחסני אמזון?
3. אלו עוד בעיות יכולות להיות אם אני קונה או המוכר באמזון שצריך לקחת בחשבון? ומה הפתרונות האפשריים? ואם אלו ממש פתרונות דיעבדיים אשמח גם זאת לדעת מה לכתחילה היה עדיף ומה ממש בדיעבד? תודה רבה

תשובה:

שלום רב

  1. אתה רשאי לרכוש שם מוצרים ואין לך אחריות על מתי נעשית הפעולה. במקרה שידוע לך שהפעולה נעשתה בשבת, יש להמתין ולא ליהנות ממנה עד שיחלוף הזמן שניתן היה לעשותה לאחר השבת.
  2. כאשר אתה מוכר, האם אתה רשאי להשאיר את החנות שלך פתוחה בשבת, ראה כאן מאמר ארוך בענין זה. ולמעשה אם הוא מיועד יותר לגויים ודאי יש להקל.
  3. מה שהגוי הסיני מחלל שבת לצורך האספקה זה בעצם פעולות שהוא עושה לצרכו [מבחינתך הוא יכול לשבות על הים בשבת ללא מלאכה] ואין כל חשש.
  4. יש לבדוק אם יש בעיות של ריבית שמצריות היתר עיסקה וכדומה.

בהצלחה רבה ושיהיה תמיד שפע!

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל