לתרומות לחץ כאן

בגד שהתכבס בחול מועד

שלום וברכה כבוד הרב
1. יש לי שני חולצות שאני משתמש בהם לחג ושניהם כבר היו בשימוש – מותר לכבס או להשתמש בחולצות נקיות אחרות שגם נראות בסיידר?
2. שמתי כבר אחת מהחולצות של החג בסל בגדים מלוכלכים (נראה לי מתוך הרגל ולא הספקתי להוציא), ומישהו שם את זה במכונה והפעיל – האם מותר להשתמש?
3. יש לי שקית עם כלים שקניתי ששמתי ליד הקומקום של ההורים שלי, ונראה לי שנכנסו אדים חמים מהקומקום לשקית (עדיין לא טבלתי את הכלים למקרה שזה קשור) ואני לא משתמש בקומקום שלהם כי ראיתי איזה לכלוך כלשהו חיצונית והוא קרוב לכיריים, אז יכול להיות שהוא הפך בשרי/חלבי ואולי האדים הפכו את הכלים החדשים ויש לחשוש אם זה היה קרוב אך לא זוכר כמה קרוב, וכמה השקית היתה פתוחה ובאיזה כיון היה הפתח של הקומקום ואולי עוד פרטים קשורים?
4. קניתי מחנות אורז ודג ותפוחי אדמה, אם הכל התבשל בכלים בשריים, אך הדג והאורז והתפוחי אדמה (דרך אגב, התפוחי אדמה עם רוטב) התערבבו – האם מותר לאכול?
חג שמח כבוד הרב ותודה רבה!

תשובה:

שלום רב

אסור לכבס בחול המועד אלא למי שיש לו רק בגד אחד [ראה שו"ע סי' תרלד].

בדיעבד שכיבסו לך אתה יכול להשתמש [ראה חול המועד כהלכתו נספח לפרק ב, שלא קנסו אלא במכוין מלאכתו במועד ולא בכל מעשה האסור בחול המועד, שהרי אפילו ביום טוב הקלו בזה יותר מבשבת כמבואר בביאור הלכה סו"ס תקכז].

3. לא צריך לחשוש.

4. לא הבנתי את הבעיה, תאכל בתיאבון. דג מותר לבשל בכלי בשרי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *