|
לב"ש |
לב"ה |
טעם סברותיהם |
סדר ברכת היין בקדוש |
קדוש ואח"כ בפה"ג |
בפה"ג אח"כ קדוש |
לב"ש דהיום גורם וגם שקדושת היום קדמה ליין ולב"ה היין גורם לקדושה שתיאמר וגם היין תדיר |
סדר ברכת היין בהבדלה |
בפה"ג והבדלה
|
בפה"ג והבדלה |
דאפוקי יומא עדיף ולכן אף ב"ש מודו |
סדר ברהמ"ז על הכוס |
בגמ' נב. משמע דאף אי טעונה כוס מברך ואח"כ אומר ברהמ"ז[1] |
ברהמ"ז ואח"כ בפה"ג |
דברהמ"ז הוי היסח הדעת ולכן אף ב"ה מודו |
נטילת ידים לסעודה (בחול) |
לפני שתיית הכוס ולא לאחר שתיית הכוס דהניצוצות שיישפכו מן הכוס יטמאו מחמת ידיו ויחזרו לטמא את הכלי |
לאחר שתיית הכוס ולא לפני שתיית הכוס דחיישי' לידים רטובות מחמת הנטילה שייטמאו מחמת הכלי (שהוא שני לטומאה) ויחזרו לטמא את הידים |
לב"ש אסור להשתמש בכלי טמא דחוששין לניצוצות ולב"ה שרי להשתמש בכלי טמא דאין חוששין לניצוצות ועוד דלב"ה בעי סעודה תיכף לנטילה |
הנחת המפה שקינח בו |
על השלחן ולא על הכסת דהמים שבמפה יטמאו מן הכסת ויחזרו לטמא את הידים |
על הכסת ולא על השלחן שמא יטמאו מים שבמפה מהשלחן ויטמאו את האוכלין אבל לטומאת ידים שמחמת הכסת לא חיישי' כ"כ דאין נטילת ידים לחולין מה"ת |
לב"ש אסור להשתמש בשלחן שני ולב"ה מותר להשתמש בשלחן שני |
כיבוד הבית מפירורי כזית |
לפני מים אחרונים |
אף לאחר מים אחרונים שנות אליהו ורש"ש |
לב"ש מותר להשתמש בשמש ע"ה שלא ידע לכבד פירורי כזית |
סדר ברכות הבדלה לר"מ |
נר מזון בשמים הבדלה |
נר בשמים מזון הבדלה |
לב"ה יש להסמיך בשמים לנר |
סדר ברכות הבדלה לרי"ה |
מזון נר בשמים הבדלה |
מזון בשמים נר הבדלה |
לב"ש נר קודם שנהנה מיד ולב"ה בשמים קודם ששייך טפי לשבת. תר"י |
ברכה על האש במוצ"ש |
ב[ו]רא מאור האש |
בורא מאורי האש |
לב"ש יש רק אש א' אבל לב"ה הרבה מאורות ישנן באור |
אכל שכח ולא בירך |
חוזר למקומו |
א"צ לחזור למקומו |
|
אין לו אלא כוס א' לשתות ולברך ברכת המזון |
שותה ליין כדי לקיים ושבעת ע"י שתייה, חה"ר. ומברך ברהמ"ז בלי כוס. ולתנא דברייתא ברהמ"ז טעון כוס לב"ש |
ברהמ"ז ואח"כ יין דברהמ"ז טעונה כוס |
ואין לומר יין לפני ברהמ"ז דאז הוי ברהמ"ז היסח הדעת |
|
|
|
|