לכבוד הרבנים שלום,
הייתה לי ספריה מעץ ששמתי בה ספרי קודש וכשעברתי דירה לא היה לי צורך בה אז שמתי אותה לשימוש אחר אח"כ היה חסר לי ארון למקלחת ושירותים והשתמשתי בחלק ממנה בתור ארון לשירותים עכשיו אחרי כמה חודשים נפל לי האסימון שכנראה עשיתי דבר שאינו ראוי מה עושים עכשיו האם לפרק ולהוציא ?
תשובה:
שלום רב
נראה שיש להחמיר, שכן גם אם נגדיר את הארון כ"תשמיש דתשמיש" של קדושה ולא כתשמיש קדושה ממש, ומשום שלספרים יש כריכות שהם התשמיש והארון משמש אותן, עדיין אין בכך אלא להתיר תשמיש של חול אבל לא תשמיש מבוזה. אולם אם הארון לא היה מיועד דוקא לספרי קודש, אלא שבין שאר הספרים היו בו גם ספרי קודש, יש להקל יותר, ועדיף לחלל את הארון בכסף, כלומר לקחת כסף כפי שוויו ולקנות בו ספרי קודש תמורתו.
מקורות:
ראה פרי מגדים קנג ס"ק טו ומשנה ברורה קנד ו, וראה דובב מישרים ח"ג סי' צב לענין חילולו.
האם עשיית נתינת הארון בשירותים זה תשמיש בזיון?
נראה לי שיש לחוש.
האם מותר להשתמש בארגז שהיו בו ספרי קודש לאחסון נעליים?
זה לא מבוזה.
השאר תגובה