לתרומות לחץ כאן

תהליך התקדמות

להצטרפות לאלפי המנויים ולקבל את העלון חינם, לשלוח הערות או תגובות, נא ליצור קשר עם הרב יהושע אלט בכתובת [email protected]. העלון מתפרסם בשש יבשות וביותר מארבעים מדינות ברחבי תבל.

כדי לרכוש אחד מהספרים (באנגלית) של המחבר (עותק או ספר אלקטרוני) ולקבל אותו במשלוח עד דלת ביתך, אנא שלח דוא"ל לכתובת [email protected]  או בקר בכתובת https://amzn.to/3eyh5xP.

המחבר מרשה ומעודד לכל מי שרוצה להעתיק ולהפיץ את העלון לזכות את הרבים.

ר' אלט זכה ללמוד תחת הרה"ג מרדכי פרידלענדער זצ"ל והוסמך לרבנות על ידי הרה"ג זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל. ר' אלט הוציא שלשה ספרים במגוון נושאים בעניעי יהדות ומחשבת ישראל. כתביו מופיעים באנגלית, אידיש, עברית, גרמנית וצרפתית.

תהליך התקדמות

ישנם שני אלמנטים: זכר ונקבה. היסוד הגברי הוא אותו פרץ התרגשות ראשוני בדיוק כפי שקורה בתרומתו ליצירת ילד. בניגוד לכך הוא היסוד הנשי שפועל בתהליך מתמשך. זה בדיוק כפי שאנו רואים בתרומתה לילד שבה היא לוקחת את ההבזק הראשוני שלו (כלומר את הזרע) ומפתחת אותו לילד במהלך תשעה חודשים.

 

האלמנט הגברי הוא רק מתנה חולפת. זה נותן לנו הבזק של מודעות למה אנחנו יכולים להגיע אם אנחנו מוכנים לעבור את התהליך של היסוד הנשי, אבל אז זה נעלם, מותיר מאחור רק זיכרון מעורפל. זו הסיבה שהמילה זָכֹר, יסוד זכר, קשור למילה זֵכֶר, זיכרון.

 

רעיון זה מוצא ביטוי אצל מי שהופכים לבעלי תשובה. כשאדם מתחיל להיות דתי, הוא להוט ונלהב. זהו היסוד הגברי, פרץ ההתרגשות הראשוני. לאחר זמן מה, האש מתפוגגת והוא נשאר לעבור את האלמנט הנשי עם שיפור עצמי בתהליך מתמשך. בדרך זו אנו יכולים לתפוס את "השיבנו ה' אליך ונשובה חדש ימינו כקדם" (איכה ה:כא), להחזיר את הימים של פעם, כאשר ראינו מה נוכל להשיג מהפרץ הראשוני של ההתרגשות.

  

דוגמה דומה היא עם ילד שחזר לאמריקה מישיבה בארץ ישראל או ילדה שחזרה מהסמינר. הם בילו את זמנם בארץ ישראל, ספגו הכל פנימה והם חוזרים לאחר שעשו שינויים רציניים בחייהם (זה היסוד הגברי). עם זאת, כמה חודשים לאחר מכן, הם לא נראים אותו הדבר כפי שנראו כשהם הגיעו בהתחלה. הם מתקשים מאוד לשמור על להבת ההשראה שלהם. זה כאשר הם צריכים לזכור את האלמנט הנשי ולטפס במעלה סולם הצמיחה.

כשה' הוציא אותנו ממצרים (שהתרחש בפסח) זה היה הבזק של היסוד הגברי. ניסים מסנוורים. אפילו האדם הנמוך ביותר הובא למרומי הנבואה. ואז זה נגמר והושלך אל המדבר, מקום מגביל. לא הייתה יותר התרגשות אלא רק להתקדם. עברו שבעה שבועות (שהם שבועות הספירה) עד שנחזיר את עצמנו לרמת הנבואה שנמסרה לנו בחופשיות על שפת הים ולהיות מוכנים לקבל את ההתגלות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *