לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

כאב שאין לו מחיר

הרב יהושע אלט

להצטרפות לאלפי המנויים ולקבל את העלון חנם, לשלוח הערות או תגובות, נא ליצור קשר עם הרב יהושע אלט בכתובת [email protected]. העלון מתפרסם בשש יבשות וביותר מארבעים מדינות ברחבי תבל.

כדי לרכוש אחד מהספרים (באנגלית) של המחבר (עותק או ספר אלקטרוני) ולקבל אותו במשלוח עד דלת ביתך, אנא שלח דוא"ל לכתובת [email protected]  או בקר בכתובת https://amzn.to/3eyh5xP.

המחבר מרשה ומעודד לכל מי שרוצה להעתיק ולהפיץ את העלון לזכות את הרבים.

ר' אלט זכה ללמוד תחת הרה"ג מרדכי פרידלענדער זצ"ל והוסמך לרבנות על ידי הרה"ג זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל. ר' אלט הוציא שלשה ספרים במגוון נושאים בעניעי יהדות ומחשבת ישראל. כתביו מופיעים באנגלית, אידיש, עברית, גרמנית וצרפתית.

כאב שאין לו מחיר

 

ברור, כמובן שאנחנו לא מבקשים מה' סבל, אבל הדברים הבאים יכולים לתת לנו פרספקטיבה מוארת. חסיד שסבל כאב עצום הגיע אל הרבי שלו לברכה כדי לפטור אותו מסבלו. הרבי לא היה זמין ולכן חיכה שם לרבי. החסיד נרדם בחדר ההמתנה וחלם את החלום הבא. בחלום הוא עולה לגן עדן שם נשפט. הוא רואה את היקף המצוות והעבירות שלו. ישנם מאות מלאכים שחורים שנוצרו מחטאים שהם מניחים בצד אחד של המאזניים. בצד השני של המאזניים מציבים המלכים הלבנים את מצוותיו. עם זאת, העבירות עולים על המצוות. מאחר שהוא סבל בחייו, זה מנקה חלק מחטאיו. ובכל זאת, העבירות גוברים על המצוות. ואז הוא צורח, "בבקשה תן לי עוד סבל". פתאום הוא מתעורר והגבאי אומר לו שהרבי מוכן לראות אותך ולתת לך ברכה על סבלך. החסיד מסרב ואומר: "אני לא צריך ברכה בשביל זה יותר".

  

 

מסופר על יהודי ששכר דירה תמורת 10,000 דולר לשנה שאותם היה משלם מדי שנה. פעם, בעל הבית נסע למדינה רחוקה ולכן מינה עוזר שיגבה את התשלום השנתי. עוזר זה היה אנטישמי והוא העלה את שכר הדירה ל-11,000 דולר. היהודי לא היה מסוגל לעמוד בהעלאת שכר הדירה אבל הוא הצליח להגיע ל-10,900 דולר. העוזר אמר ליהודי שעל כל דולר שחסר הוא יקבל שלוש מלקות. וכך, בגלל שחסרו 100 דולר בשכר הדירה, קיבל היהודי 300 מלקות. כשחזר בעל הבית מנסיעתו סיפר לו היהודי מה קרה. בעל הבית התעצבן ואמר לדייר היהודי שלו שעל כל מכה שקבלת תקבל מהעוזר ארבעה דולרים. אז, עבור 100 מלקות, תקבל 400 דולר מהעוזר. וזה מה שקרה. כשהגיע היהודי הביתה ראתה אשתו שהוא עצוב. הוא מספר לה על הכסף שקיבל מה שמותיר את אשתו מבולבלת "מדוע אתה עצוב". הוא הסביר, "אם הייתי מקבל 500 מלקות, הייתי מקבל 2,000 דולר!" הלקח הוא שעל כל טיפת כאב, אדם יקבל הרבה יותר "כסף" בגן עדן.

Author of Three Books

 
Listen to the short Fascinating Insights Podcast at https://jewishpodcasts.fm/fascinating-insights

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *