לתרומות לחץ כאן

לא ישכור כלים ולא ישלח אגרות בער"ש – יט.

 

 

 

לתוס'

לרשב"א

לרי"ף והר"מ

לא ישכיר כלים בער"ש

דמיחזי כשכר שבת אף שעושה בהבלעה כיון שמתחיל לעבוד בשבת

דנראה כשלוחו לעשות מלאכה עם החפץ כדי שהישראל יהנה עי"ז

משום שביתת כלים וכב"ש, אבל לב"ה שרי

מה הדין להשאיל בע"ש

מותר

אבל להשאיל בשבת אסור

מותר דהרי לא נהנה מזה כלל

אסור (כב"ש)

באיזה כלים מיירי

אף שאין עושין מלאכה

בכלים שעושין מלאכה

בכלים שעושין מלאכה

למה בה' וד' מותר

דלא מחזי כשכר שבת היות ואין שבת סמוך לו ומדינא מותר כיון דעושה בהבלעה

לא החמירו

שכשאין מלאכת ישראל נעשה בהן אסור רק מדרבנן הקילו בד' וה' רא"ש

למה עורות לעבדן שרי

דשם ליכא שכר שבת

כיון דלא נהנה ממה שעושה הגוי בשבת

יתכן דלב"ש באמת אסור כד' הראב"ד בשיטה להר"ן דאף עורות לעבדן אסור מצד שביתת כלים ולב"ה שניהם מותרין

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל