|
לתוס' |
לרשב"א |
לרי"ף והר"מ |
לא ישכיר כלים בער"ש |
דמיחזי כשכר שבת אף שעושה בהבלעה כיון שמתחיל לעבוד בשבת |
דנראה כשלוחו לעשות מלאכה עם החפץ כדי שהישראל יהנה עי"ז |
משום שביתת כלים וכב"ש, אבל לב"ה שרי |
מה הדין להשאיל בע"ש |
מותר אבל להשאיל בשבת אסור |
מותר דהרי לא נהנה מזה כלל |
אסור (כב"ש) |
באיזה כלים מיירי |
אף שאין עושין מלאכה |
בכלים שעושין מלאכה |
בכלים שעושין מלאכה |
למה בה' וד' מותר |
דלא מחזי כשכר שבת היות ואין שבת סמוך לו ומדינא מותר כיון דעושה בהבלעה |
לא החמירו |
שכשאין מלאכת ישראל נעשה בהן אסור רק מדרבנן הקילו בד' וה' רא"ש |
למה עורות לעבדן שרי |
דשם ליכא שכר שבת |
כיון דלא נהנה ממה שעושה הגוי בשבת |
יתכן דלב"ש באמת אסור כד' הראב"ד בשיטה להר"ן דאף עורות לעבדן אסור מצד שביתת כלים ולב"ה שניהם מותרין |