|
מה דינן להשאירם בתנור מבעו"י לשבת |
אונין של פשתן |
מותר בתנור סתום ולא שריק דקשי להו זיקא [טפי מגדיא דלר' ירמיה בעי נמי שריק. אכן ברשב"א דחה דאולי לר' ירמיה בעי נמי שריק באונין של פשתן] ולל"ב לרב אשי דברחא בתנור סתום ולא שריק מותר א"כ ל"ה צ"ל כאן דקשי ליה זיקא |
צמר ביורה |
מותר רק כשאינה על האש ושריק אבל על האש אסור אף דשריק וצ"ע מ"ש בברחא דסגי בשריק לר' אשי ולל"ב אף לר' ירמיה והכא בעי' נמי עקורה ואולי ברחא עדיף דקצת קשי לה זיקא |
קדרה עססיות |
אסור ולר' אשי בל"ב דברחא ולא שריק מותר רק בתנור פתוח. מהרש"א |
קרבן פסח (ביחיד) |
אסור (דליכא בני חבורה לאדכורי) לרב אשי רק בתנור פתוח. תוס' יח: ד"ה התם |
גדיא מנותח ושריק |
מותר לכו"ע דקשי ליה זיקא |
ברחא ולא שריק |
לל"ק אסור לכו"ע דלא קשי לה זיקא ולל"ב לר' אשי שרי ולר' ירמיה אסור |
ברחא ושריק |
לל"ק לר' אשי שרי ולר' ירמיה אסור ולל"ב לכו"ע מותר |
גדיא ולא שריק |
לל"ק לר' אשי שרי ולר' ירמיה אסור ולל"ב לכו"ע מותר |
בשרא אגומרי או תנור פתוח |
אסור |
גדי שלם ולא שריק |
אסור דדינו כברחא דלא קשי ליב זיקא. גמ' כ. |
קרא חייא בתנור |
מותר דקשי ליה זיקא |
להניח קדרה על האש |
מותר לרבנן רק במצטמק ורע לו ולחנניא מותר כל שנתבשל כמאב"ד |
להניח קדרה חייתא על האש |
מותר דלא ייגמר לסעודת הערב ועדיף מבשרא חייא אגומרי דאסור דשם אף בחי יגמר יותר מהר |
להניח גרמא חייא בקדרה מבושלת |
מותר [י"א רק בשר חי וי"א אף ירק חי דגילה דעתו שמסיח דעת מהקדרה] |