לתרומות לחץ כאן

העברה מגן פרטי באמצע שנה

שאלה:

שלום רב, אנחנו רוצים להעביר את הבן שלנו מגן אחד (פרטי) לגן אחר (פרטי) משיקולים פרטיים. עבור כמה חודשים נוספים עלינו לשלם לגן שממנו אנחנו עוברים? (עד עכשיו שילמנו כל חודש החל מינואר הילד כבר יהיה בגן אחר) האם אנחנו מחוייבים להודיע לפני כן? (בעיקרון נתנו להם צ'קים עד אוגוסט) יצויין שהגן שממנו אנחנו עוברים הוא גן פרטי שאינו בתפוסה מלאה , כך שלא נראה לי שאנחנו תפסנו מקום של ילד אחר.

תשובה:

שלום וברכה,

הורים שמוציאים את ילדיהם באמצע השנה, צריכים לשלם עבור חודש נוסף אחר תאריך העזיבה.

כמו כן יש לשלם עבור חודשי החופש לפי ערך יחסי של הזמן שהילד היה בגן.

בהצלחה.

מקורות:

לפי הלכה אדם ששוכר פועל והפועל התחיל במלאכה, אסור לפטר את הפועל מהעבודה. ואם פיטר את הפועל עליו לשלם לו את מלוא המחיר עד סוף הזמן ששכר את הפועל, למרות שהפועל לא עבד, (ומחשבים את שכר העבודה לפי פועל בטל). כמבואר בשו"ע חו"מ סימן שלג. ולכן הורים שהכניסו את ילדיהם לגן, הרי הם שכרו את הגננת עד לסוף שנת הלימודים, ומעיקר הדין היו ההורים צריכים לשלם עד סוף השנה. אלא שבגן פרטי שמצוי שההורים מוציאים את ילדיהם מסיבות שונות, יש מנהג שהתקבל שמשלמים על חודש נוסף לאחר העזיבה, ומאחר ויש מנהג כזה, יש ללכת אחר המנהג ולשלם על חודש נוסף בלבד.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אמרו לי הגר"צ וובר והגר"נ נוסבוים: "מעולם לא שמענו על מנהג כזה, והדין פשוט שאם גרם הפסד למטפלת הוא חייב לשלם עד סוף השנה".

    ויש לי חתימות מעשרות בעלי גנים וגם הורים, שמעולם לא שמעו על מנהג כזה.

    ויש איזורים שבהם הביקוש לגנים כל כך גדול, עד שהרישום נסגר בחנוכה (!). ואחר כך באמצע השנה, עם הילד עוזב, זו פגיעה קשה בפרנסת הגננת, ואין שום סיבה שתהיה ידה על התחתונה ותפסיד.

    אם הגננת מתרשלת, דינה כדין מלמד שמסלקים אותו בלי התראה, אבל על ההורים להביא ראיה.

  2. כשאני בררתי שמעתי את המנהג מכמה מקומות ויש בזה היגון טוב. וכמדומני שהגאון הרב זעפרני הביא מנהג זה להלכה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל