לתרומות לחץ כאן

סילוק האשה מנכסי בעלה

שאלה:

אני מעונין לסלק את אשתי מנכסי בעקבות התנהלותה כלפי. איך בדיוק עושים זאת?

תשובה:

שלום רב,

לא כ"כ הבנתי את הסיטואציה. אם השאלה היא הלכתית נטו. הנכסים שלך אינם שלה. אתה חייב במזונותיה וכו', אבל יתר הנכסים הם שלך, למעט כמובן מה שרשום על שמה, או נכסי מלוג. ואם השאלה היא מעשית, אני לא יודע, ישחוק יחסי ממון שכל מה שרכשת והרווחת במהלך הנישואין זה משותף. חוק זה קיים בארץ ויש גם חוקים זהים בחו"ל. יתכן שיש דרכים עוקפות כאלה ואחרים, אבל אני לא מומחה מדיני החוק, וגם זה לא היה ראוי מצידנו לסייע להעלים נכסים משום שאתה סבור שהתנהגותה אינה הולמת כלפיך. 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. כבוד הרב במחילה לא כ״כ הבנתי מה הרב הכניס את ״חוקי״ הציונים לתשובה ההלכתית. אך זה בדרך אגב. בנוגע לעצם השאלה אני מעוניין למצא דרך הלכתית לנטרל אותה מהנכסים בכללותם כולל 200 זוז של עיקר כתובה. מה הרב מציע בנושא? כיצד ניתן לעשות זאת? אולי ע״י נתינת מתנת שכיב-מרע שלא ישאר כלום מוגדר הלכתית כרכושי הפרטי רגע לפני עזיבתי את העולם? ואולי יש דרך טובה יותר?

  2. אני לא מכיר דרך כזו. וגם אם כן, ודאי שאין בדעתי לסייע לאדם שרוצה לעשוק את אשתו.. גם אם יש לו טענות עליה, מקומם בבית הדין. ואם חז"ל קבעו שמגיע לה כתובה בדיוק כפי שהתחייבת, אז אתה חייב לה כתובה ולא להעלים ולנשל אותה ממנה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל