מהו שיטת החזו"א בנוגע ל'עומד ברוח מצויה'? האם הכוונה שהדופן מבד יזוז ממקומו ג טפחים או שהעמוד יתרחקו אחד מהשני ג' טפחים? ואם זה לא שיטת החזו"א, של מי השיטה שדופן מבד שנע ונד ג' טפחים ממקומו נחשב שאינו עומד ברוח?
תשובה:
שלום רב
אכן כך היא דעתו של החזון איש בסי' עז, שאם המחיצה אינה מתבטלת על ידי הרוח לגמרי עד שהדפנות מתרחקות ג' טפחים היא כשרה, וכן כתב המאירי: צריך שיהא הלחי יכול לעמוד וכן הדין בכל מחיצה הא כל שהרוח באה ועוקרתו לשעתו אינה מחיצה. אולם יש שחולקים ולכן לכתחילה יש לקשור את המחיצות היטב מכל צד שלא ינועו ברוח.