לתרומות לחץ כאן

יציאה לחו"ל לבקשת הורים, נישוק וחיבוק אב גוי, וקרובי משפחה

בעה"י

שלום כבוד הרב

ברוך השם אני חוזרת בתשובה כבר יותר משנתיים ואני באה ממשפחה שהאמא יהודיה חילונית והאבא גוי גמור…
ישנן מספר שאלות הלכתיות שמציקות לי מעט והייתי רוצה לשאול אותך אותן:
1. הוריי רוצים לקחת אותי בקרוב לטיול של שבוע בפריז כדי לבקר בפארק השעשועים המפורסם "היורודיסני" ואני מודעת לכך שאסור לצאת מהארץ למטרת בילוי… שאלתי היא האם ניתן להתיר במקרה הזה כשסירוב להצעה שלהם יגרום להורי עצב וצער רב מכיוון שהם היו סגורים על זה שאני באה ביחד איתם לחו"ל… האם אני יכולה אז ללכת?

עד לא מזמן לא הייתי שומרת נגיעה אבל עכשיו אני החלטתי שהגיע הזמן להתקדם וכן לשמור נגיעה והייתי רוצה לשאול אותך עוד מספר שאלות נוספות:

2. האם לפי ההלכה מותר לי לנשק ולחבק את אבי הגוי? בלי קשר לזה שהוא גוי הוא בן אדם זהב והוא תמיד עוזר לי בכל מה שאני צריכה

3. האם מותר לחבק ולנשק אחים שעברו את גיל המצוות? אני בת 23 ויש לי 2 אחים שהם בני 16 ו 19 שהרבה פעמים מנשקים ומחבקים אותי…

4. לחיצת יד לדודים\בני דודים (גם גויים וגם יהודים) מותרת או אסורה?

תשובה:

1. מותר לצאת מהארץ לחו"ל אם ההורים עורכים טיול, ומבקשים את בתם לבוא עמהם, [כמובן שצריך אז להיות עם עיניים יותר פקוחות בקשר למאכלות אסורות, וביקור במקומות אסורים, כמקומות שיש שם הרקדה מעורבת, כנסיות מנזרים וכיו"ב], טעם ההיתר בזה משום שנעשה א' ע"ד לחזור, ב' לצורך הקשר בין ההורים, שלא יגרם ריחוק.

2. אסור לחבק או לנשק אב גוי, צריך לעשות את זה בצורה נעימה, ובעז"ה עם הזמן יובנו הדברים [דרך אגב, בקרב הציבור החרדי, לא מקובל חיבוק ונישוק עם בנות גדולות בכל מקרה].

3. אם אינך יכולה למנוע מהם דבר זה, את לא חייבת למחות בהם, אך צריך להסביר להם לאט שדבר זה הינו מגונה, מאחר והנכם גדולים ומבוגרים ואין זה הגון וראוי.

4. אסור להושיט יד לאדם זר, [דהיינו לכל איש בעולם, למעט: בעל, אח, אב, סב].

מקורות:

2. אב גוי, דינו כגוי לכל דבר ואין לו שום יחוס בינו לבין בתו, אשר על כן, אסור לאשה לחבק או לנשק אדם שהוא זר לה, אע"פ שיש רגש לבת כלפי אביה הביולוגי [ראה שו"ת בצל החכמה ח"ד סי' יד, לגבי נישוק וחיבוק אב יהודי לבתו הגויה שנתגיירה, שכתב שיש להחמיר בזה, וכל שכן כאן שהאב עדיין גוי].

3. רמב"ם (איסורי ביאה כא, ו), שו"ע אהע"ז סי' כא ס"ז, ובשו"ת אג"מ יו"ד ח"ב סי' קלז, שאין למחות ביד המקילים אם לא יקבלו ממנו, אלא ילמדם את האיסור.

4. שו"ע אהע"ז סי' כא מבואר איסור חומר ההתרחקות מן הנשים, ובכלל זה הוא איסור הושטת יד שדינו כחיבוק ונישוק כיון שנעשה לשם קירוב הדעת [שונה הדבר ממקרה שנותנים מעות לחנוונית ובמקרה היד נוגעת שאין זה לכוונת נגיעה או קירוב, ויתכן שנחשב אף כמתעסק].

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל