לתרומות לחץ כאן

חיוב תשלומי וועד בית על דייר שיש לו כניסה פרטית מרחוב אחר

אני גר בדירה שהכניסה אליה היא לא מהכניסה הראשית של הבנין (הכניסה ממש מרחוב אחר) האם אני צריך לשלם ועד בית למרות שאני לא נהנה מהנקיון ומהחשמל של הבנין?
נ.ב הארון חשמל שלי ממוקם מיד בכניסה הראשית

שאלה נוספת
באם אני רוצה לדון בבית דין על הענין האם נציג ועד הבית הוא האדם המתאים או שאני צריך להזמין את כל דיירי הבנין לדיון

תשובה:

שלום רב,

לפי החוק אתה חייב להשתתף כמו כל דייר אחר. באופן כללי החוק קובע גם בהלכה, מכיון שבחוזה שהקבלן מוכר את הדירה יש משמעות שהבנין יתנהל לפי החוק. אבל אם ידוע שהמנהג שונה, המנהג קובע.

הגר"נ נוסבוים שליט"א פוסק שאף במקרה כזה חייבים לשלם. אבל ייתכן שבבני ברק נהוג אחרת (כשם שנהוג שם שדייר בקומת כניסה אינו משלם עבור המעלית).

מבחינת דין תורה אתה יכול לדון עם נציג וועד הבית. אמנם, ייתכן שפסק הדין לא יהיה תקף לפי חוק הבוררות, אם לא נקבע מפורשות באסיפה שיש סמכות לנציג וועד הבית לדון בבוררות. אבל הסיכוי שהשכנים יבטלו את פסק הדין בבית משפט הוא אפסי.

מקורות:

חוק המקרקעין סעיף 58.
לפי חוק זה סעיף 59 ניתן להחליט בתקנון להפריד את הדירה שיש לה כניסה פרטית מהבנין, כך שלא יצטרך בעל הדירה להשתתף בהוצאות התחזוקה, אבל לשם כך יש צורך להסכמת שני שליש מהדיירים (סעיף 62). ישנה אפשרות נוספת לבקש מהמפקח על בתים משותפים להחליט על הפרדת הדירה, אבל במקרה כזה שהארון חשמל נמצא בכניסה הראשית אין סמכות למפקח להפריד את הדירה ללא הסכמת השכנים (ע"א ירושלים 6217/05).
לגבי קבלת החוק בחוזי המכר עיין כאן וכאן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל