שאלה:
היי,
החברת שליחויות יש לה אתר אינטרנט שדרכו ניתן להזמין מזון ממסעדות.
בכל בעיה או תקלה במשלוח לא פונים למסעדה אלא לאתר השליחויות והם מפצים את הלקוח – נותנים נקודות בשווי הפריט שלא הגיע (הנקודות שוות כסף – 10 נקודות שוות 10 שקלים) או זיכוי כספי.
הזמנתי:
באגט – 35 שקלים
צ'יפס בטטה – 25 שקלים
לא הגיע הצ'יפס בטטה. המסעדה רשמה "שכחנו שבדיוק אנו מקים את הצ'יפסר עשינו סלט במקום תעדכנו את השירות לקוחות (חברת שליחויות) שלא הגיעה צ'יפס בטטה."
המסעדה סיפקה סלט ירקות כפיצוי – שוויו אינו ידוע.
קיבלתי 21 נקודות(=21 שקלים) כפיצוי על זה שהצ'יפס בטטה לא הגיע (ולא 25 נקודות כניראה משום שקיבלתי סלט כפיצוי).
מבחינה הלכתית זה בסדר ליהנות מהסלט וגם לתבוע מחברת השליחויות החזר כספי על הפריט שלא הגיע?
למרות שהייתי אמור לתבוע את המסעדה ישירות, כאן אני תובע את חברת השליחויות והיא קונסת את המסעדה ומפצה את הלקוח כמו שרשמתי.
תשובה:
שלום וברכה,
לפי מה שהבנתי מדבריך, הלקוח עומד מול החברת שליחויות ולא מול המסעדה, כיון שהוא מזמין מהחברת שליחויות והם אחראים ומפצים על כל משלוח שלא בוצע. וממילא במקרה שלך אתה לא צריך לתבוע את המסעדה אלא את החברת שליחויות, ומה שהמסעדה שלחה סלט כפיצוי זה לא מונע ממך לתבוע את החברת שליחויות. ומותר לך להנות מהסלט וגם לתבוע את החברת שליחויות.
בהצלחה.