לתרומות לחץ כאן

לחם מצות ותמרים בספר המדע מ"ת לרמב"ם

שאלה:

שלום רב כבוד תורתו,

האם לחם מצות בדברי הרמב"ם בפרק ד, ספר המדע משנה תורה, הוא/היא המצה של פסח ממש?
על איזה מאפיין לשיטת הרבמ"ם הלחם מצות הזה נמנה ברשימת המאכלות שהם [די] רעים, כשהוא מדרג אותו מדרגה אחת לפני רשימת המאכלים שהם "סם המוות"?

וגם במסגרת שמחת החג, היות והתמרים הם מרכיב מאוד מרכזי בהמון שולחנות חג על מגוון מתכוני החרוסת. מדוע הרמב"ם ממש מיד בהמשך העמוד, במדרגה אחת מתחת ללחם המצות מביא שגם תמרים הם מאכל רע?

תודה רבה כבוד הרב

תשובה:

שלום וברכה

אכן נכון המצה אינה מאכל בריא לגוף, זהו מאכל רוחני מאוד ולא מתאים לצרכי הגוף, אנחנו לא אוכלים אותו בפסח משום שהוא טוב, אלא משום שהוא זכר ליציאת מצרים, ומשום שכפי שכתב הזוהר הק' סגולתו רבה, מיכלא דאסוותא למיעל ולמינדע ברזא דמהימנותא – לחם האמונה, שסגולתו להחדיר אמונה בלב. ויחד עם זה הרי שומר מצוה לא ידע דבר רע, ולכן אכילתו בפסח בודאי לא תביא לכל נזק.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל