לקמחא דפסחא לחץ כאן

יין פגום לקידוש ולהבדלה

שאלה:

שאלה לגבי יין שהיה בבקבוק ששתו ממנו ישירות בלי להעביר את היין לכוס- האם מותר לכתחילה לעשות עליו קידוש בליל שבת קודש או הבדלה במוצאי שבת קודש?
האם יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בזה?

תשובה:

יין זה פגום ולכתחילה אין לקדש ולהבדיל עליו אף שזה אינו מעכב בדיעבד.

יש אופנים לתקן יין פגום, על ידי מזיגת יין נוסף לתוכו.

מקורות:

במשנה ברורה בסי' רעא ס"ק מג מביא שבשעת הדחק מי שאין לו אלא יין פגום ששתו ממנו ואין לו דרך לתקן, יוצא בו ידי חובה, אלא שסיים שאפשר שעדיף באופן זה לעשות קידוש על הפת.

הצטרף לדיון

10 תגובות

  1. כלומר, ניתן לתקן בקבוק מיץ ענבים פגום עם יין ממש מבקבוק אחר? באיזו כמות צריך למזוג את מהיין ממש כדי לתקן את המיץ ענבים הפגום?
    האם יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בזה?

  2. מותר לכתחילה לתקן מיץ ענבים פגום עם שפיכת מעט יין ממש וכן להיפך לתקן יין ממש עם שפיכת מעט מיץ ענבים?
    האם יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בזה?

  3. 1. יש שיעור לכמות היין שצריך לשפוך כדי לתקן את היין? זה יחסית ליין הפגום שצריך לתקן?
    2. הלכות כוס פגום קידוש בליל שבת קודש או הבדלה במוצאי שבת קודש- זה אותו דבר כמו הלכות כוס פגום בברכת המזון?
    האם יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בזה?

  4. 1. למסקנה הלכה למעשה אין שיעור הלכתי לכמות היין שצריך להוסיף כדי לתקן יין פגום?
    2. אם הפגם הוא שהבקבוק פגום התיקון נעשה על ידי הוספה לבקבוק או לכוס הקידוש בליל שבת קודש או כוס ההבדלה במוצאי שבת קודש?
    3. האם יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בכל זה?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל