לקמחא דפסחא לחץ כאן

1)כיבוי ביום טוב. 2)הוצאת התקע של הפלטה משעון שבת לאחר שכבתה

שאלה:

בשנה שעברה וכן השנה יש איזה עצה שאומרים כיצד אפשר לכבות את הגז בחג ע"י ששמים כף או סכין בין חיישן למבערים באופן שזה חוצץ ביניהם ואז לאחר שניות האש נכבית וטוענים שזה נחשב גרמא שמותר לעשות, מבחינה טכנית לי זה לא הצליח,אבל האם מבחינה הלכתית זה שונה אם אני מסובב את הכפתור ואז הגז לא עובר והאש נכבית,לכאורה גם מבחינה טכנית והלכתית מה ההבדל?
2) האם להוציא את התקע של הפלטה מהשקע של שעון שבת לאחר שהזרם חשמל נפסק כדי להוריד את הפלטה מעל הכיריים של הגז כדי להשתמש בגז במוצאי שבת לבישולים לצורך החג זה נחשב לצורך מקומו כדין כלי שמלאכתו לאיסור שמותר בשבת?

תשובה:

שלום וברכה

1. לא ניסיתי אף פעם, אבל שמעתי ממי שניסה שהכיבוי היה מידי בדיוק כמו בכפתור ולפי זה אסור.

2. בשמירת שבת כהלכתה פרק יג סעי' לג התיר להוציא בשינוי כלאחר יד, והסביר שאף שזה לצורך גופו ומקומו יש צורך בשינוי, כיון שהיה מוקצה בין השמשות. עוד כתב שם בהערה שאף שאומרים בשם החזון איש שיש חשש בונה וסותר גם כשהפלטה כבויה, לא נראה כך ממכתבו.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. הרעיון של ההשהיה הוא שבעצם יש עדיין מספיק גז והוא רק מונע גז נוסף מלבוא וזה גרמא, מעשית אני מבין שזה לא עובד, כדאי לרכוש חגז.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל