שאלה:
מעשה שהיה בשנה זו במי שהיה באמצע מגילת אסתר והיה לו כאבים בבטן והלך לשירותים לזמן ממושך, ולכן לא יצא מצות קריאת המגילה, וביקש מהבעל קורא לקרוא עוד הפעם בשבילו. והבעל קורא הסכים, אלא שלא ידעו מה לעשות עם הברכות, שאחד מהמתפללים טען שיש לו לברך כל השלש ברכות עוד הפעם, שכולם הם ברכות על המצוה ולא יצא המצוה. ואיש אחר שטען שאין לברך אף אחד מהם שלא היה לו היסח הדעת מהקריאה הראשונה. ואיש אחר טען שיש לחלק בין שהחיינו ושעשה ניסים שהם ברכת השבח, לברכת על מקרא מגילה שהוא ברכת המצוה. האם יש לכם פסק או מראה מקומות על שאלה זו? יישר כחך
תשובה:
שלום וברכה
במשנה ברורה בסי' תרצב ס"ק ט מבואר שאף שלכתחילה אין לשוח באמצע הקריאה, כיון שכבר התחיל קריאתה והיה לברכה על מה לחול, אינו חוזר ומברך.