לקמחא דפסחא לחץ כאן

מוקצה – בגד מלוכלך

שאלה:

אם נוצר כתם על המכנסיים בשבת באופן שאסור להוריד ובכל זאת הורידו את הכתם באופן אסור ולא בשוגג אלא במזיד- אז אם לא היה הולך עם המכנסיים עם הכתם, מצד מעשה שבת אסור להנות מהמכנסיים.
אם כך המכנסיים בעצם מוקצה- אז איך יחליפם במכנסיים אחרות?
האם יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בזה?

תשובה:

המכנסיים הם לא מוקצה כיון שניתן ללכת איתם גם עם הכתם הזה בשעת הדחק. אתה מעדיף לחליף כי יש לך מכנסיים אחרות, אבל עדיין אם לא היה לך כלום היית לובש אותם. זה עדיין ראוי לשימוש.

הצטרף לדיון

8 תגובות

  1. לוודא ברשותכם שהבנתי נכון:
    כוונתי היתה לשאול- הרי מצד מוקצה אסור להזיז את המכנסיים עם הכתם וממילא יש בעיה להוריד אותם ולהחליפם במכנסיים אחרות.
    הבנתי שבתשובתכם יש אבחנה בין מוקצה שאין כאן לבין איסור הנאה מהם מצד מעשה שבת שיש כאן.
    ואין בזה הבדל בין אשכנזים לספרדים.
    האם הבנתי נכון?

  2. 1. אציין שמדובר בכמה וכמה כתמים על המכנסיים ולא רק כתם אחד- זה משנה את תמונת ההלכה במקרה זה?
    2. לאחרים- הכוונה לשאר העולם בעיקרון שהמכנסיים מתאימים להם מבחינת המידה והגודל?
    3. לפי זה, האם יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בזה?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל