שאלה:
תחנון בפורים משולש ביום ראשון אומרים או לא אומרים?
תשובה:
שלום וברכה
בכף החיים בסי' תרפח הביא מחלוקת בין הפוסקים אם אומרים תחנון בירושלים בפורים משולש ביום ראשון, ולמעשה בזה המנהג פשוט שלא לומר תחנון, אלא שגם בפרזות המנהג שלא לומר תחנון, כך הורה הגרש"ז אויערבך. בשם הגר"ע יוסף שעתי שהורה כן לומר תחנון ביום ראשון בערי הפרזות.
מקורות:
הליכות שלמה פרק כא סעי' ח בשם הגרש"ז אויערבך.
לא ברור מה כתב כאן:
"בשם הגר"ע יוסף 'שעתי' שהורה כן לומר תחנון ביום ראשון בערי הפרזות".
כמו"כ האם יש מקור לגרע"י הנ"ל?
צ"ל שמעתי. אכן ראה בכף החיים שהביא מחלוקת בענין זה אפילו לגבי ירושלים! ומכאן למד לענין בני הפרזות.
ייש"כ.
לפי מקרות רבים בהם עיינתי בבוקר, אכן יש לומר וידוי ונפי"א.
ביניהם ביחוה דעת,תורת המועדים,ילקוט יוסף פורים.
ובספר מכתב מאליהו (מני) כתב שאף הערים המסופקות,יאמרו היום וידוי. הבו דלא להוסיף עלה.
נראה כי כל המשען של הפטור הוא ממ"ש הגרש"ז בהליכות מועד ובלא טעם.
*ובמליצה אמרתי: נאמר במגילה "ונוח בחמשה עשר". היינו: נוח שלא למר וידוי מקסימום עד ט"ו. אך שלא לומר וידווי אף בט"ז לא שמענו.
השאר תגובה