שאלה:
שלום כבוד הרב,
רציתי לשאול:
לפני למעלה מחודש אמא שלי ואני פנינו לחנות חשמל שהיא חלק מרשת וקנינו מכונת כביסה ומיקרוגל. אמא שלי שילמה בצ'ק. לאחר מספר ימים הודיעו לנו שדגם מכונת הכביסה שהזמנו לא קיים. אמא שלי הודיעה שאם כך היא מבטלת את העסקה, מבקשת את הצ'ק בחזרה ושתשלם על המיקרוגל במזומן. נאמר לה שהצ'ק הועבר לסניף המרכזי ותוך כמה ימים היא תקבל אותו. מאז פנינו כמעט כל יום לחנות, בטלפון ואף הגענו לשם מס' פעמים ואין צ'ק. הוא גם לא הופקד. אמא שלי אמרה שעד שלא תקבל את הצ'ק בחזרה לא תשלם על המיקרוגל כי פחדה שפתאום תגלה שהפקידו אותו. בינתיים השתמשנו במיקרוגל וגילינו שהוא גרוע. שורף אוכל / לא מחמם וכו. אמא שלי מאד כעסה ושלחה את המיקרוגל עם שליח לחנות בצירוף מכתב שהמיקרוגל לא טוב והיא מחזירה אותו ואם ימצאו אי פעם את הצ'ק שיודיעו לה.
השאלה שלי: השתמשנו בו כל החודש וחצי האחרונים. האם עלי לשלם עליו?
האם אני קשורה בכלל לענין? העסקה היתה של אמא שלי רק שאינני רוצה חס וחלילה שתהיה חייבת כסף ולכן מוכנה לשלם בשמה אם לפי ההלכה היא חייבת בכך.
תודה רבה!
תשובה:
שלום וברכה,
אם במהלך השימוש התגלה שהמקרוגל לא תקין, מותר לכם להחזיר את המיקרוגל לחנות ואין צורך לשלם להם כלל, לא על המיקרוגל ולא על השימוש בו במשך חודש וחצי. כדין כל מום שהתגלה במקח שהמקח בטל והמוכר חייב להחזיר את מעותיו.
בהצלחה.
מקורות:
ראה שו"ע סימן רלב.
ממש תודה ענקית. מאד דאגתי.
כדאי שתפעלו להוציא מהם את הצ'יק או להוציא מהם מסמך שהם לא סיפקו את הסחורה. לא כדאי להשאיר ביד שלהם צ'יק ללא מסמך נגדי.
תודה רבה. כן נעשה.
או הקלטה
השאר תגובה