שאלה:
הזקתי אוטובוס של קווים הנהג נכרי לקח שם וטלפון והמשיך, עבר כחודש והחברה לא פנתה אלי.
אומרים שהם מנצלים תביעות כאלו לקחת את המירב מחברת הביטוח, וכמעט שלא ניתן לסגור איתם דיל מחוץ לחברת הביטוח להוזיל עלויות.
האם אני צריך לפנות מיוזמתי לשאול כיצד עלי להסדיר את הנזק? או שמא כל שלא תובעים אותי [ואולי נאבדו לנהג הפרטים?] איני צריך לעשות כלום.
תשובה:
שלום וברכה,
במקרה שלך שמסרת את הפרטים לא צריך לחזור שוב לחברה ולהודיע להם על הנזק.
בהצלחה.
נימוקים:
כאשר מדובר באדם פרטי צריך להודיע שנית כדי לוודא שהוא לא שכח ואכן הוא מוחל על תביעתו. אולם במקרה הנ"ל שמדובר בחברה, אם הפוגע ייגש לחברה עכשיו הם לא ידעו במה מדובר באיזה אוטובוס ובאיזה פגיעה, ויתכן שהם רק ירכבו על זה וייגבו מחיר גבוה, ולכן מאחר ומסרת פרטים לנהג ולא חייבו אותך יש להניח שהם החליטו לספוג את הנזק, ולא צריך להודיע שוב שיש חשש שתפסיד מכך.